معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان گفت: حدود ۷۰ درصد از املاک آموزش و پرورش استان فاقد سند است.

۷۰ درصد املاک آموزش و پرورش گلستان فاقد سند است

به گزارش گلستان24؛ قدرت‌الله نظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سازماندهی اموال و املاک آموزش و پرورش استان اظهارداشت: کارگروهی در این باره تشکیل شده و توانستیم بانک اطلاعاتی از املاک استان تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه حدود 70  درصد از املاک آموزش و پرورش استان فاقد سند است، افزود: براساس برنامه وزارتخانه باید در 4 سال آینده، برای این املاک سند گرفته شود.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سنددار کردن املاک نیازمند اعتبار است، گفت: طبق این برنامه سهم استان برای سنددار کردن املاک آموزش و پرورش، سالانه اخذ 80 سند ملکی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به تغییر کاربری برخی فضاهای آموزشی که دارای لبه‌های تجاری هستند، بیان داشت: 68 فضای آموزشی که امکان تجاری‌سازی داشتند را شناسایی کردیم و در جلسه شورای آموزش و پرورش استاندار با 33 مورد آن موافقت کرده است.

نظری گفت: براین اساس در شهر گرگان 5 واحد آموزشی و در گنبدکاووس نیز 4 واحد آموزشی دارای قابلیت تجاری‌سازی هستند و در بقیه شهرستان‌ها نیز هرکدام یک یا 2 فضا پیش‌بینی شده است.

وی درباره پرداخت قسط دوم پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش در استان هم اظهارداشت: سال گذشته یکهزار و 43 نفر از فرهنگیان استان بازنشسته شدند که دولت در 3 قسط پاداش بازنشستگی آنها را پرداخت می‌کند.

به گفته وی، تاکنون 2 قسط هرکدام به مبلغ 29 میلیارد و 700 میلیون تومان به حساب بازنشستگان استان واریز شده و قسط سوم نیز شهریورماه امسال پرداخت خواهد شد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار