تربیت و آموزش قربانی سیاسی کاری

به نظر می رسد با وجود شرکت و انجام دستورات مسئولان در تهران و حتی درج رزومه و فعالیت های دانش آشتیانی در سایت رسمی خود و بسیاری جابجایی های اخیر در شهرستان ها و حتی سایر مراکز مرتبط، انگار سیاست روی دیگر خود را به وطنی نشان خواهد داد و نزدیکان وهم حزبی هایش به زودی کرسی مدیریت وی را تصاحب خواهند کرد.

 مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم رفتنی شد!

به گزارش گلستان24، به نقل از کلاس بیست؛ نوشتن در باب آموزش و پرورش حدیث صدهزار من است. وزارتخانه عریض و طویلی که به تازگی و با حاشیه های فراوان به دست دانش آشتیانی سپرده شده است و تا به این لحظه نیز فرهنگیان معتقدند که مدیر خوبی نبوده است.

 مدیرکل آموزش و پرورش

وزارتخانه‌ای که اکثر خانواده‌ها به نوعی با آن درگیر هستند ولی متاسفانه تاکنون دغدغه هیچ دولتی قرار نداشته و تنها برای استفاده های سیاسی در زمان انتخابات کارایی فراوانی پیدا کرده و مهم قلمداد می شود.

بله ! نگاه غلط آن را مانند آبله رویی کرده که شاید بتوان گفت حتی جامعه را از خود گریزان کرده است.

جایی که کانون امنیت، سلامت، تربیت و اخلاق باید باشد به یکباره اختلاس 8هزار میلیاردی در صندوق فرهنگیان که چشم امید فراوانی به آن داشتند رو می شود، حقوق های عقب افتاده حق التدریسی ها، مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان، درد التیام نیافته مربیان پیش دبستانی چشم انتظار استخدام که در استان گلستان هم وجود دارد و مشکلات اخلاقی و تربیتی که هر روز با عناوین مختلف رسانه ای می شود و هر مسئولی هم که سکان آن را می پذیرد یک مُسکن کوتاه مدت را به آن تزریق می کند و یا وعده های بی سرانجام برجا می گذارد.

به نظر می رسد «سیاست زدگی» عجیب بر آموزش و پرورش سایه انداخته است و به این زودی ها هم کنار نمی رود.

شنیده شده مدیرکل آموزش و پرورش گلستان که سه سال از مدیریت او بر کشتی پرتلاطم آموزش و پرورش استان می گذرد و بواسطه نزدیکی با محمدی راد که از دوستان قدیمی و مشاور وزیر مستعفی محسوب می شود با روی کار آمدن فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر فعلی آموزش و پرورش زنگ رفتن او از این اداره کل به صدا در آمده است .

این درحالی است که چند روز قبل از رای اعتمادوزیر؛ مسئولان آموزش و پرورش در تهران جلسه ای با مدیران آموزش و پرورش استان ها و سپس جلسه خصوصی نیز با اعضای تشکل های صنفی فرهنگیان (مجمع صنفی فرهنگیان ایرانی اسلامی و..) برای رایزنی و توجیه با نمایندگان در مجلس و رای اعتماد به آشتیانی برگزار کردند.

به نظر می رسد؛ حتی با وجود شرکت و انجام دستورات مسئولان در تهران و حتی درج خبردرخصوص رزومه و فعالیت های دانش آشتیانی در سایت رسمی خود و بسیاری جابجایی های اخیر در شهرستان ها و حتی سایر مراکز مرتبط، انگار سیاست روی دیگر خود را به وطنی نشان خواهد داد و نزدیکان وهم حزبی هایش قصد تصاحب کرسی او را دارند.

نگاه ویژه رهبر انقلاب و ماموریت ایشان برای آموزش و پرورش و جلوگیری از سیاسی کاری بر کسی پوشیده نیست اما با وجود تاکید ایشان، می بینیم جابجایی ها نه تنها در سطح کلان بلکه در استان گلستان به سمت مطامع سیاسی گروه ها پیش می رود و ظاهرا مقوله ای که به آن توجه نمی شود، منفعت دانش آموزان، قشر فرهنگی است که حتی کسب رتبه علمی، آموزشی و فرهنگی هنری در سال های اخیر هم نمی تواند اعتماد گروه های سیاسی و صرف نظرکردن همحزبی های مدیرکل از کرسی تعلیم و تربیت استان در چند ماه منتهی به انتخابات جلب کند.

بدون شک زمانی که فضای مقدس آموزش و پرورش با مقاصد سیاسی پرشود و منفعت گرایی سیاسی جای شایسته سالاری را بگیرد- مانند برخی انتصاب ها که منتقدین فروانی را از خانواده ها بهمراه داشته و دارد- مطمئنا ضربه زیادی به دانش آموزان و معلمین استان در وسط سال تحصیلی خواهد زد.

علی ای حال باید منتظر ماند و دید؛ چه کسی مدیر کل بعدی آموزش و پرورش گلستان خواهد شد ؟

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار