وجود ویلا های متعدد در بافت جنگلی و روستای زیارت موجب تخریب چهره طبیعت شده است.

آیا جهان نما به عاقبت روستای زیارت دچار می شود؟/چه کسانی اجازه ی  این ساخت وساز های بی رویه را داده اند؟

به گزارش گلستان24؛گرگان به عنوان مرکز استان گلستان نقش مهمی در ایجاد فضای گردشگری و تفریحی دارد چراکه زیرساخت های فراهم شده در این شهر تا حدودی به حضور گردشگران و مسافرین بیشتر کمک می کند.

روستای زیارت که در فاصله ی 8 کیلومتری جنوب شهر گرگان واقع است با داشتن آبشاری زیبا محلی بوده برای تفریح و سیاحت، ولی این روز ها به علت عدم مدیریت صحیح در ساخت و ساز  تبدیل شده به یک شهرک مسکونی تا یک مکان تفریحی.

رشد قارچ گونه ی ساختمان های چندین طبقه دراین محل باعث ایجاد تغییر در اکو سیستم و تخریب چهره طبیعت شده است.

بعضا در شهر ها و روستاها حتی اجازی ساخت  دو طبقه بیشتر را نمی دهند ولی عجیب است که در دل جنگل و کوه ساختمان های چندین طبقه وجود دارد و نبود قوانین مشخص در بحث ساخت وساز دراین مکان واقعا جای تعجب دارد!

مگر می شود کسی بدون اجازه و بدون مجوز اینگونه ساختمان های عریض و طویل در روبروی چشم های مردم و مسئولین بسازد؟چه کسانی و با استناد به چه قوانینی برق  و گاز این ساختمان ها را تامین کرده اند؟

در یک کوچه که شیبی 40 تا 50 درصدی دارد و عرض آن 3 متر هم بیشتر نیست چندین ساختمان چند طبقه ساخته شده است،اگر که در این مکان زلزله رخ دهد کل کوچه بسته خواهد شد و امکان امداد رسانی بسیار کم می شود.

قطعا ساخت وساز این گونه ساختمان های مجلل و پر هزینه توسط برخی از سرمایه دار ها با تبانی برخی از مسئولین اتفاق افتاده است چرا که بدون چشم پوشی برخی از مسئولین امکان انجام این حجم از ساخت وساز ها آن هم در بافت جنگلی وجود نداشت.

در همین رابطه برخی از افراد نیز در تماس با این پایگاه خبری اعلام کرده اند که در روستای حفاظت شد جهان نما نیز بعضا ساخت و ساز هایی دیده شده و ممکن است در صورت عدم توجه کافی به این روستا نیز به عاقبت روستای زیارت تبدیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار