سد وشمگیر که آب کشاورزی مردم منطقه را تامین می کرده خشک شده و مردم را دچار مشکلات فراوانی کرده است

قدیمی ترین سد استان گلستان خشک شد+تصاویر

به گزارش گلستان 24؛انبارالوم شهری است در شمال استان گلستان که اقوام زیادی در آن وجود دارد وشغل بیشتر آنها کشاورزی و دام داری است.

سد وشمگیر که در این منطقه وجود دارد قدیمی ترین سد استان گلستان می باشد که بر روی گرگان رود جهت کمک به آب دهی مزارع کشاورزی و پنبه زار ها احداث شده بود،در حال حاضر نفس های پایانی خود رامی کشد.

 در منطقه ی وشمگیر بنا به وسعت زمین های کشاورزی و شرایط آب وهوایی کشت پنبه در گذشته رونق بالایی داشته ولی در حال حاضر به علل های گوناگون نظیر خشکی سد دیگر کاشت آن مقرون به صرفه نیست.

طبق  بازدید میدانی خبرنگار ما،این سد نسبت به چند ماه گذشته حدود90 درصد از اندک آب باقی مانده در آن نیز  خشک شده و زندگی مردم را دراین منطقه دچار مشکل بزرگی کرده است.

آقای محمدی یک از شهروندان ساکن روستای وحدت اسلامی در همین خصوص به خبرنگار ما گفت:زندگی ما روستاییان این منطقه وابسته به کشاورزی است و ما از آب موجود در این سد جهت کشاورزی استفاده می کردیم.

 وی با اشاره به این که قطعی آب شرب نیز در این منطقه زیاد اتفاق می افتد،ادامه داد: در حال حاضر سد خشک شده و ما واقعا دچار مشکلات فراوانی شده ایم؛با این اوضاع بد اقتصادی چگونه مایحتاج اولیه زندگی خود را تامین کنیم.

3423432

3453454

34234324

234234

33

66

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار