مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان گرگان؛

سوخته سرای،افزایش بی رویه برداشت از آب های زیرزمینی توسط کشاورزان و خالی شدم مخازن آب را علت قطعی شبانه آب در شهر گرگان دانست.

گرگان 300لیتر در ثانیه با کمبود آب مواجه است/از پاییز دیگر هیچ قطعی آبی در ساعات پایانی شب نداریم

به گزارش گلستان24؛یکی از مشکلاتی که برخی از شهروندان گرگانی به آن دچار هستند قطعی شبانه آب در برخی نقاط شهر می باشد؛به صورتی که در  ساعات پایانی شب بین ساعات 22تا23 آب خانه ها قطع می شود.

به همین منظور رضا سوخته سرایی مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان گرگان در گفت و گو با خبر نگار ما،اظهار کرد:شرکت آب و فاضلاب نهایت تلاش شبانه روزی خود را برای تامین پایدار آب انجام می دهند،گرمای شدید و به تبع آن بالا رفتن سرانه مصرف آب موجب کاهش ذخایر آبی شده است.

او ادامه داد:همکاران ما در آب و فاضلاب استان گلستان تمامی تلاش خود را می کنند تا مشکل کمبود منابع آبی را در تابستان بدرستی مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهر گرگان با 300لیتر در ثانیه کمبود آب داریم،خاطرنشان کرد:گرمای هوا و افزایش برداشت منابع آب در فصل کشاورزی موجب کاهش 10 الی 35 درصدی منابع تامین استان در بخش آب شرب در فصل تابستان می شود که ما به همین علت برای ادامه خدمات آبرسانی به شهروندان با مشکلات جدی مواجه هستیم

وی ادامه داد:همچنین میزان مصرف آب نیز در تابستان افزایش می یابد و سرانه مصرف آب در گرگان را به ازای هر نفر 230 لیتر در شبانه روز می باشد این در حالی است که سرانه مصرف در کشورهای صنعتی 120 تا 130 لیتر در شبانه روز می باشد.

سوخته سرایی،یادآور شد:از یک سو افزایش مصرف آب شرب مشترکین و از سوی دیگر برداشت بی رویه کشاورزان از آب های زیر زمینی موجب شد برای مدیریت بحران آب، در بعضی مناطق شهر گرگان از ساعت 23 تا 6 صبح اقدام به کاهش فشار شبکه نموده و آب را قطع کنیم تا مخازن بتوانند عملیات آبگیری را انجام داده و در طول روز همکاران ما بصورت عادلانه نسبت به توزیع آب شرب در بین شهروندان اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه با سپری شدن فصل تابستان هیچگونه قطعی آب در پاییز وجود نخواهد داشت،ادامه داد:قطع آب که بطور جزئی در سطح شهر بوده غیر از ساعت یاد شده مربوط به اتفاقات و حوادث شبکه آب می باشد. که از طریق صدا و سیما اطلاع رسانی می شود و قطع برنامه ریزی شده نیست.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار