امروزه وسایل نقلیه با توجه به بعد مسافت و سهولت در جابه جایی به یکی از مهمترین دغدغه جوامع تبدیل شده اند؛ موتورسیکلت یکی از وسایل نقلیه پرخطری است که هنوز فرهنگ استفاده از آن به طور صحیح رعایت نمی شود.

موتورسواران، نیمی از متوفیان سوانح رانندگی

به گزارش گلستان24؛سردار "علی اکبر جاویدان" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با بیان اینکه موتورسیکلت یکی از راحت ترین وسایل حمل و نقل درون شهری است، گفت: عدم توجه راکبان این وسیله نقلیه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می تواند آسیب های اجتماعی فراوانی به جامعه وارد کند.

سردار جاویدان با بیان اینکه توجه به فرهنگ شهروندی، امنیت روانی را در جامعه به دنبال دارد، افزود: فرهنگ شهروندی به این معناست که تمام افراد جامعه از آسایش و امنیت برخوردار باشند و از سوی عده ای خاص رفتاری صورت نگیرد که سلامت روان و جسم دیگران آسیب ببیند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: وجود نظارت های پلیس و برخورد آن ها صرفا از طریق جریمه یا توقیف موتورسیکلت ها چاره کار نیست و تشدید برخوردها و استفاده از روش های قهری تا زمانی که خود فرد اصلاح نشود نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: تحقیقات نشان داده است که عامل انسانی بیشترین سهم را در بروز تصادفات رانندگی به خود اختصاص داده است لذا ارتقاء سطح ایمنی ترافیک و حمل و نقل از طریق فرهنگ سازی و آموزش رفتارهای ترافیکی به عموم افراد جامعه می تواند نقش مهمی را در کاهش تصادفات ایفا کند.

سردار جاویدان ابراز داشت: به رغم اینکه یکی از ساده ترین روش ها برای حفظ جان راکبان موتورسیکلت استفاده از کلاه ایمنی است اما بی توجهی آنان به این امر همواره موجب بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیری در حوادث رانندگی بوده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان در پایان با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از کشته شدگان حوادث رانندگی در 5 ماهه نخست سال جاری، موتورسواران بوده اند، خاطرنشان کرد: آمار بالای تصادفات رانندگی زیبنده جامعه ما نیست و می طلبد با همگرایی و هم افزایی عمومی نسبت به کاهش هرچه بیشتر تلفات و سوانح در این حوزه، تلاش کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار