جانشین انتظامی گلستان خبر داد

جانشین انتظامی گلستان از بی‌احتیاطی سواری پژو و برخورد با موتورسیکلت و مرگ سه جوان در این حادثه رانندگی در جاده آق‌قلا به گنبدکاووس خبر داد.

مرگ 5 موتورسوار طی یک هفته در استان

به گزارش گلستان24؛مسعود فروزان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: ساعت یک و 50 دقیقه بامداد امروز در محور آق‌قلا به گنبدکاووس بر اثر بی‌احتیاطی سواری پژو، این وسیله نقلیه به یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرد.

وی ادامه داد: در این سانحه رانندگی راکب و ترک نشین 22 ساله و 23 ساله جان خود را از دست دادند.

جانشین انتظامی گلستان تصریح کرد: بعد از برخورد پژو با موتورسیکلت، خودروی پژو نیز به داخل کانال حاشیه مسیر سقوط کرد که باعث مرگ سرنشین 25 ساله خودروی پژو شد.

فروزان‌نیا در خصوص علت وقوع این حادثه گفت: عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز و ناتوانی راننده خودروی پژو در کنترل وسیله نقلیه علت وقوع این حادثه رانندگی بوده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه راکب و ترک نشین موتورسیکلت نیز از کلاه ایمنی استفاده نکرده بودند که بارها از سوی پلیس این نکته تذکر داده شده که استفاده از کلاه ایمنی به میزان قابل توجهی درصد آسیب‌دیدگی و یا مرگ در سانحه رانندگی را کاهش می‌دهد.

گفتنی است، طی یک هفته گذشته پنج موتورسیکلت سوار در حادثه رانندگی در استان گلستان جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، در سه ماه نخست امسال یک هزار و ۶۸۳ فقره تصادف در جاده‌ها و شهرهای استان گلستان رخ داده که ۶۳ درصد درون شهرها و باقی آن در جاده‌های استان بوده که بیش از چهار درصد این تصادفات فوتی، ۷۴ درصد جرحی و ۲۱ درصد خسارتی بوده است.

آمارهای ارائه شده از سوی پلیس گلستان تاکید دارد ۱.۱۲ درصد کل تصادفات کشور در استان گلستان رخ می‌دهد و به همین تناسب ۱.۳۷ درصد مجروحان و ۲.۴۸ درصد فوتی‌های سوانح رانندگی کل کشور در گلستان بوده است.

استان گلستان رتبه ۲۵ فراوانی وقوع سوانح رانندگی در کشور را دارد و به همین تناسب، گلستان در حوزه فراوانی فوتی‌ها رتبه ۱۶ و مجروح سوانح رانندگی رتبه ۳۷ کشور قرار دارد.

براساس آمار پزشکی قانونی استان گلستان، در سه ماهه نخست سال جاری در کل شهرها و جاده‌های استان گلستان ۱۲۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه آماری با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۵.۵ درصد را نشان می‌دهد که از این تعداد ۹۶ نفر بر اثر حوادث رانندگی در جاده‌های استان گلستان جان باختند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار