امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه دشمن تحریم ها را به منظور براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته، گفت: مردم ایران در مقابل فشارهای دشمنان سر خم نخواهند کرد.

هدف تحریم های ظالمانه آمریکا براندازی نظام است

به گزارش گلستان 24 ؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان گرگان، با قرائت خطبه ۱۸۲ نهج البلاغه، اظهار کرد: کسی که اهل تقوا باشد خداوند آن فرد را در گرفتاری های دنیا، زمان مرگ و روز قیامت از دغدغه ها دور می کند و راه خروجی در میان بن بست ها را برای او قرار می دهد.

وی با بیان اینکه کسی تقوا پیشه کند به تاریکی و ظلمت گرفتار نخواهد شد، افزود: خداوند متقین را در بهشت ساکن خواهد کرد که این جایگاه در نزد خداوند بسیار گرامی است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه نور خدا بر بهشت می تابد و بهشت را روشن می کند، گفت: ملائکه خدا به زیارت بهشتیان می آیند و پیامبران خدا از دوستان و همنیشینان بهشتیان هستند.

وی آرامش و امنیت را یکی از نعمت های مهم بهشت دانست و یادآور شد:  از عذاب های جهنم دعوا، کینه و نفرت است. توجه داشته باشیم هرچه در جامعه از صفا و صمیمت دور شویم زندگی ما جهنمی و هرچی به سمت محبت، صفا، صمیت و همدلی حرکت کنیم دنیای ما بهشتی خواهد شد.

دفاع مقدس یک برگ زرین برای ایران است

نورمفیدی در خطبه دوم جنگ تحمیلی را یک برگ زرین برای ملت و کشور ایران دانست و اظهار کرد: کشور در هیچ مقطع تاریخی یک همچین برگ زرینی را در خود ندیده است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال براندازی انقلاب اسلامی ایران بود، یادآور شد: دشمن نه تنها اینکه نتوانست به اهداف خود برسد بلکه باعث شد پیشرفت های خوبی در زمینه های مختلف داشته باشیم.

امام جمعه گرگان گفت: اگر چه سرمایه های گران قدر همچون شهدا را در دوران هشت سال جنگ تحمیلی از دست دادیم اما دفاع مقدس به نفع ملت ایران شد.

وی با اشاره به حادثه ای که در اهواز اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: این اتفاق به ظاهر یک تروریستی کور بود اما در پشت آن برنامه های حساب شده بود. در تیر ماه سال ۹۶  جان بولتن، مشاور امنیت کاخ سفید در نشست منافقین که در پاریس برگزار شده بود به طور رسمی اعلام کرد باید به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

نورمفیدی اظهار کرد: در پی اعتراضات دی ماه ۹۶ دشمنان انقلاب اسلامی ایران سعی داشتند تا سوار  بر موج اعتراضات مردم شوند اما تمام نقشه های آن ها خنثی شد.

وی افزود: دشمن با برنامه ریزی هایی که انجام داده بود در تاریخ ۹، ۱۰ و ۱۱ مرداد ماه سال ۹۷ وعده براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را داده بود که بازهم با شکست مواجه شد.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه دشمن تحریم ها را به منظور براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است، اظهار کرد: یک عده کودکان سیاسی همچون ولیعهد سعودی و مشاور ولیعهد امارات صریحا اعلام کردند ما باید مانند سوریه جنگ را به داخل ایران بکشانیم.

 وی تصریح کرد: آن ها غافل از این هستند که ملت ایران در مقابل این فشار ها سر خم نخواهند کرد و اجازه نخواهند داد که جریان سوریه و عراق در کشور اتفاق افتد.

دشمن می خواهد جنگ را به داخل ایران بکشاند

امام جمعه گرگان گفت: در چنین شرایط همه باید به فکر حفظ کشور باشیم، باید بدانیم برخی از جاهلیت هایی که اتفاق می افتد به نفع هیچ کس نیست، دشمن می خواهد جنگ را به داخل ایران بکشاند و ایران را مانند سوریه و یمن کند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به واشنگتن، افزود: رئیس جمهور ایران برخلاف رئیس جمهور آمریکا یک سخنرانی بسیار خوب و در چارچوب مقرارت بین المللی داشت و به هیچکس توهین نکرد.

نورمفیدی یادآور شد: ترامپ با سخنرانی که انجام داد باعث خنده همه افراد شد و حرف هایی که زد در هیچ چارچوبی قرار نداشت و ملت آمریکا باید فکری برای این موضوع کنند که این باعث سرشکستگی آن ها شد.

وی جمهوری اسلامی ایران را در این سفر پیروز دانست و افزود: اهداف آمریکا با شکست مواجه شد، تمام کشورهای اروپایی و شورای امنیت طبق حرف های که زدند خواهان حفظ برجام بودند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار