مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌گلستان با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی تلفات جاده‌ای استان در ۷ ماه ابتدایی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: موتورسواران و عابران پیاده با ۱۰۸ کشته در صدر این آمار قرار دارند.

 موتورسواران بیشترین آمار جان‌باختگان حوادث جاده ای در گلستان هستند

به گزارش گلستان 24، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، مهدی میقانی اظهارداشت: پزشکی قانونی گلستان مجموع کشته‌های برون شهری و روستایی استان را در 7 ماهه گذشته 174 نفر اعلام کرده است.

وی، بقیه کشته‌ها را مربوط به سرنشینان خودروها و رانندگان وانت‌بارها و ادوات کشاورزی اعلام کرد و گفت: مشارکت همگانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در امر ایمنی ترافیک سبب کسب این هدف شده و برای تداوم این کار نیز باید اقدامات تاثیرگذار فرهنگی اجتماعی را برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با مشارکت دستگاه‌های متولی به کار بندیم.

بیشتر بخوانید

میقانی با اشاره به عوامل موثر در تصادفات جاده‌ای گفت: عامل انسانی، وسیله نقلیه و جاده 3 مثلث ترافیکی هستند که عامل انسانی بیشترین سهم را از میان آنها به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌گلستان اظهارکرد: متوسط سن متوفیان موتورسواران، جوانان 30 ساله هستند که لازم است به ریشه‌ها، عوامل و راهکارهای این مساله با تامل بیشتری نگریسته شود.

وی افزود: استان گلستان بالغ بر 5 هزارکیلومتر از راه‌های برون شهری کشور را تحت پوشش استحفاظی خود دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار