رئیس جمهور گفت: تقاطع‌های ناایمن در استان گلستان باید ایمن‌سازی شود و بیش از ۵۰ مورد تقاطع‌ ناایمن در این استان شناسایی شده است که باید ایمن شود.

 رئیس جمهور دستور ایمن‌سازی تقاطع‌های ناایمن ‌استان گلستان را صادر کرد

به گزارش گلستان 24 ؛حجت الاسلام حسن روحانی عصر دیروز  در جلسه توسعه و برگزیدگان و افتتاح پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی استان گلستان در ارتباط ویدئو کنفرانسی برای افتتاح طرح های حوزه راه و شهرسازی اظهارداشت: تقاطع‌های ناایمن در این استان باید ایمن‌سازی شود که 50 مورد از این نقاط پیش بینی شده و 20 مورد در حال اقدام است. 

وی افزود: دولت منابع لازم را برای ایمن‌سازی 30 تقاطع دیگر فراهم می کند و این به عنوان تعهد دولت نیز به مردم استان خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی هم در این مراسم گفت: افزایش طول باند و ایجاد اپرون‌لایت و سامانه‌های کمک ناوبری در فرودگاه گرگان نصب شده و این طرح امکان گسترش قابلیت پرواز و نشست و برخاست هواپیماهای پهن‌پیکر را  فراهم می‌کند.

محمد اسلامی افزود: در ادامه این طرح ترمینال فرودگاه را در دستور کار داریم که ظرفیت ترمینال را از 350 هزار مسافر در سال به 2 میلیون و 500 هزار نفر افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: از امروز همچنین طرح اپرون فرودگاه گرگان نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از دیگر طرح‌های مهم در استان گلستان، برقی کردن راه‌آهن اینچه برون- گرگان- گرمسار است که مطالعات آن به اتمام رسیده و مقدمات عملیات اجرایی به زودی فراهم می‌شود.

اسلامی افزود: تکمیل بزرگراه گرگان- بجنورد 50 کیلومتر باقی مانده به سمت شرق استان در دست اجراست و تا پایان 98 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: 220 واحد مسکن مهر نیز با 13 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار که 7 میلیارد و 700 میلیون تومان آن تسهیلات بانکی و بقیه آورده خانواره‌ها است، افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اهتمام ویژه برای بازآفرینی بافت فرسوده شامل 2900 واحدمسکونی در محله‌های مصوب به استان ابلاغ شده که از سوی مسئولان استانی اقدام می‌شود. همچنین 4 هزار واحد مسکن شهری با کمک توسعه‌گران و مردم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اسلامی گفت: 10 کیلومتر راه روستایی آماده افتتاح است و دو خطه کردن گرگان- آق‌قلا و آق‌قلا به گنبدکاووس نیز آغاز خواهد شد. احداث 4 ساختمان اداری نیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار