نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: امام خمینی(ره) با بازگشت خود به کشور استقلال را آوردند و استقلال پایه هر کشوری است مهم‌ترین مسئله‌ای که انقلاب اسلامی برای کشور پیش‌آورد استقلال بود.

 امام جمعه گرگان: استقلال مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

به گزارش گلستان 24 ؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه گرگان اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) برای نجات این ملت 15 سال تبعید بود، مدتی در ترکیه بعد در عراق و بعد از آن به سمت کویت رفت و سپس به فرانسه تبعید شدند و پس از 15 سال در 12 بهمن وارد کشور شدند.

وی تصریح کرد: روزی که امام خمینی(ره) را بیرون کردند کشور تکان خورد اما سکوت حاکم شد و در 12 بهمن وقتی به امام گفتند کشور در شرایط مناسب نیست، امام خمینی(ره) گفتند که باید بروم و اگر قرار است کشته شوم باید بین مردم باشم.

آیت الله نورمفیدی افزود: امام خمینی(ره) با بازگشت خود به کشور استقلال را آوردند و استقلال پایه هر کشوری است مهم‌ترین مسئله‌ای که انقلاب اسلامی برای کشور پیش‌آورد استقلال بود، وقتی شاه از ایران فرار کرد خیلی از وابستگان شاه اعتراف کردند که شاه می‌گفته که مرده‌شور این سلطنت را ببرم که بدون اجازه من هواپیماهای ما به ویتنام رفتند و در آنجا می‌جنگند اما اجازه‌ای از من گرفته نشده و این اعتراف خود آنهاست.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار داشت: شاه این مملکت حتی اجازه نداشته به رادیویی جز آنچه که آنها دستور داده‌اند گوش کند، ما باید این چیزها را بخوانیم و بدانیم که این کشور چگونه استقلال به دست آورده، حتی این دشمنان انقلاب دست از سر ما برنداشته‌اند و ترامپ اعلام کرده ما تحریم‌ها را شدیدتر می‌کنیم و وزیر امور خارجه‌اش هم اعلام کرده که ما تلاش می‌کنیم کنترل پایتخت با مردم باشد تا ایران به کشوری نرمال تبدیل شود، این یعنی اینکه مردم ایران باید تابع آنها باشد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: این‌ها از ملت ما می‌خواهند مانند قبلا وابسته باشیم، آنها استقلال هیچ کشوری را نمی‌خواهند و آنها تلاش می‌کنند حضور مردم در 22 بهمن امسال کم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: ما پس از 2 قرن با تلاش امام خمینی(ره) عزت و استقلال را به دست آوردیم اینها می‌خواهند حضور ما در 40 سالگی انقلاب حضوری کمرنگ باشد اما امسال قصه متفاوت است و حضور در 22 بهمن واجب شرعی است.

وی خاطرنشان کرد: ما به جایی رسیده‌ایم که در هوافضا جایگاه بالایی داریم و در خیلی از مسائل در رده بالایی قرار داریم، البته ما مشکل هم داریم این را هم می‌دانیم اما کار هم شده و مشکلات اقتصادی وجود دارد و دولت در تلاش است تا این مشکلات حل شود اما تحریم ها و خیلی مشکلات مانع‌تراشی کرده است.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه کشوری که در همه تحریم‌ها موشک بسازد و رادار به فضا بفرستد، باید استقلال خود را حفظ کند تا به دست دشمنان نیافتد.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: در ونزوئلا هم اتفاقاتی در حال انجام است که کشورهایی مانند آمریکا از آن حوادث حمایت می‌کنند اما روسیه مخالفت کرده و آن‌ها می‌خواهند ایران را نیز این‌گونه کنند.در مقابل این ظلم جهانی همه باید بایستند و بشریت نباید این مسائل را بپذیرد و باید در مقابل آنها بیاستد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار