رئیس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای مسابقات کورس سوارکاری کشور در نظر گرفته شده، گفت: باشگاه سوارکاری استان فارس با اعتبار ۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات اداره ورزش و استانداری به بهره‌برداری می‌رسد.

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای مسابقات کورس سوارکاری کشور اختصاص یافت

به گزارش گلستان 24 ؛ از گنبدکاووس، مسعود خلیلی عصر امروز در جمع خبرنگاران در این شهرستان اظهار داشت: باشگاه سوارکاری استان فارس بدون اعتبارات فدراسیون و از محل اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان و استانداری این استان در اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این باشگاه یکی از بهترین باشگاه‌های سوارکاری کشور است و گنبدکاووس با توجه به پایتخت سوارکاری کشور باید در چنین حوزه‌هایی اقدام کند.

رئیس فدراسیون سوارکاری ایران درباره مشکل قرنطیه اسب در کشور بیان داشت: پس از 50 سال مشکل قرنطیه اسب ایران حل شد و ایران می‌تواند در مسابقات سپتامبر سال آینده شرکت کند. در سفر اخیر رئیس جمهور به ترکیه تفاهم نامه‌ای مبنی بر ترانزیت دام زنده ترکیه از ایران و خروج اسب از ایران به ترکیه منعقد شد.

وی ادامه داد: ایرانیان می‌توانند اسب‌های خود را برای فروش و یا شرکت در مسابقه به کشورهای ترکیه، قطر و عمان حمل کنند.

خلیلی درباره مسابقات جهانی کورس سوارکاری گفت: با توجه به اینکه هزینه حمل و نقل اسب به مسابقات بسیار بالا و حدود 55 میلیون تومان برای هر اسب است، باید اسبی در این مسابقات شرکت داده شود تا بتواند در این مسابقات رتبه‌های نخست را کسب کند تا هزینه‌های شرکت در این مسابقات به دست آید.

وی خاطرنشان کرد: امسال یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای مسابقات کورس سوارکاری کشور بدون اسپانسر در نظر گرفته شده است. در 2 سال گذشته 2 میلیارد تومان برای اجرای کورس‌ها پرداخت شده است.

رئیس فدراسیون سوارکاری ایران گفت: در مسابقات سوارکاری آق‌قلا اشکالات فنی و مالی وجود دارد. براساس آماری که داده شده 180 میلیون تومان بابت دستمزد پرداخت شده اما هیئت سوارکاری هیچ‌گونه اسنادی مالی را تحویل فدراسیون نداده است. به همین سبب 108 میلیون تومان از درآمد این مسابقات در فدراسیون تا روشن شدن اسناد مالی نگهداشته شده است

 

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار