امام جماعت افغانی محله افغان‌آباد گنبدکاووس با اشاره به اینکه سیل اخیر در این شهر مکتب آموزشی و قرآنی من را به طور کامل ویران کرد، گفت: هیچ کس از سفارت افغانستان حتی به ما زنگ نزد.

مکتبم در سیل گنبدکاووس کاملا ویران شد/ 8 روز است زندگی‌مان کف روی آب است

به گزارش گلستان24؛ ملاقادر سلجوقی در گفت و گو با خبرنگار ما در گنبدکاووس با اشاره به اینکه سیل یک امتحان الهی است که البته سختی‌ها و دشواری‌های خاص خود را نیز به همراه دارد، اظهار کرد: نکته مهم این است که در این آزمون الهی همواره مردم هستند که سربلند و پیروز بیرون می‌آیند.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر شهر گنبدکاووس مکتبم با تمام تجهیزات و امکانات ویران شد، افزود: در این مکتب در طی سال حداقل 80 دانش آموز و در تابستان ها بالغ بر 250 دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که الان نمی‌دانیم سرنوشت آنها چه خواهد شد.

* تخریب 25 تا 30 منزل افغان‌ها در سیل اخیر

امام جماعت محله افغان‌آباد گنبدکاووس با تاکید بر اینکه الان بالغ بر هشت روز است که زندگی ما همچون کف روی آب است، خاطرنشان کرد: این مدرسه و مکتب را برای کودکان افغان مهاجر ساخته بودم که متاسفانه دیگر چیز خاصی از آن باقی نمانده و تخریب شده است.

سلجوقی از تخریب حداقل 25 تا 30 منزل از هموطنان افغانی خود در این محله خبر داد و گفت: الباقی منازل نیز دچار آسیب‌های جدی شده‌اند و متاسفانه شرایط مردم در روزهای نخست اصلا مناسب نبود که به لطف خدا و همکاری مردم و نهادهای خدمتگزار مردمی شرایط تقریبا به حالت عادی برگشته است.

وی با بیان اینکه از کمک‌های مردم و مسوولان شهرستان گنبدکاووس برای حمایت از سیل‎زدگان افغان تشکر می‌کنیم، ادامه داد: خوشبختانه در دو سه روز گدشته نهادهای مسوول شهر، از جمله امام جمعه، بسیج، هلال احمر و مردم شریف شهر گنبدکاووس نهایت همدردی و همکاری را با ما داشتند.

* مردم ایران دست به دست ما دادند تا از جا برخیزیم/  از سفارت کشورم گلایه دارم/  هیچکس از سفارت حتی به ما زنگ نزد

امام جماعت محله افغان‌آباد گنبدکاووس با تاکید بر اینکه همه مردم و مسوولان گنبدکاووس دست به دست هم دادند و محله ما را تمیز کردند، تصریح کرد: لایروبی محله ما در کنار اعطای چندین بسته غذایی و پوشاکی تنها بخشی از کمک‌های مردم شهرستان گنبدکاووس به نمایندگی از مردم خونگرم ایران بود.

سلجوقی با اشاره به اینکه مردم گنبدکاووس با تمام وجود دست ما را گرفتند تا از جا برخیزیم، افزود: من از همه مردم ایران زمین و به ویژه گنبدکاووس تشکر می‌کنم ولی از مسوولان سفارت افغانستان که حتی یک زنگ نزده و خبری از ما نگرفتند گلایه‌مند هستم.

وی با بیان اینکه ده‌ها خانه از هموطنان مهاجر ما در گنبدکاووس با وسایل درون منزل تخریب شده ولی کسی از مسوولان کشور ما در سفارتخانه خبری از ما نگرفت، خاطرنشان کرد: هرچند ما با توکل بر خدا دوباره زندگی خود را از صفر شروع می‌کنیم ولی از مسوولان سفارت افغانستان در ایران و کنسولگری‌های مختلف گلایه دارم.

 

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار