برای بازگشایی راه‎های دسترسی به گمیشان باید 19 پل ایجاد شود که تاکنون 14 پل توسط سپاه ایجاد شده و تلاش بی‎وفقه و شبانه‎روزی سپاه برای تحقق این مهم همچنان ادامه دارد.

ایجاد 14 دهنه پل در مسیر «خواجه‎نفس» به گمیشان

به گزارش گلستان 24 ؛ با ورود سیلاب و آبگرفتگی در شهرستان گمیشان راه‎های دسترسی به این شهرستان همچنان مسدود است.

اما این مشکل قبل از آنکه مانند آق‎قلا، دامن‎گیر گمیشان شود با درایت و تدبیر نیروهای فنی و مهندسی سپاه مدیریت شد و بخش عمده‎ای از سیلابی که می‎توانست فجایع بزرگی را به وجود آورد با تلاش‎های بی‎وقفه سپاه پاسداران تحت کنترل قرار گرفت و سپاه و ارتش در کنار سایر دستگاه‎های اجرایی ذی‎ربط دست به دست هم دادند تا نخستین و اصلی‎ترین اقدام که هدایت آب به سمت دریا است در مناطق سیل‎زده صورت بگیرد.

معاون هماهنگ‎کننده گروه رزمی و مهندسی تیپ 45 جوادالائمه استان گلستان در این خصوص اظهار کرد: در مسیر خواجه‎نفس به گمیشان باید تعداد 19 دهنه پل ایجاد شود تا مسیر مسدود شده بر اثر سیلاب بازگشایی شود.

قربانی ادامه داد: تاکنون با همت همه نیروهای مسلح تعداد 14 دهنه از پل‎های مختلف در این مسیر احداث شده است و چهار دهنه دیگر مانده که با تلاش شبانه‎روزی نیروهای مسلح و تیم رزمی مهندسی جوادالائمه احداث خواهد شد.

وی تأکید کرد: در شب‎های گذشته به صورت شبانه‎روزی کار کردیم و سعی می‎کنیم چهار پل باقی‎مانده را هم در اسرع وقت احداث کنیم.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص اظهار کرد: متأسفانه تخلیه آب به اندازه ورودی‎های نیست و آب مازاد موجود موجب بالا آمدن آب و آبگرفتگی در گمیشان شده است.

رامین نورقلی‎پور ادامه داد: با اقداماتی که توسط سپاه و سایر دستگاه‎ها در حال انجام است تمام تلاش خود را برای افزایش مجاری تخلیه به کار گرفتیم.

وی اضافه کرد: در داخل شهر گمیشان نیز گذر بسیار قدیمی وجود دارد اما متأسفانه با گذر زمان حجم خروجی آب آن کمتر شده است و از طرفی دیگر عدم اتصال تمام کانال‎های خروجی آب مشکلی است که باید حل شود.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروجی کانال‎های زهکشی انجام‎شده به داخل دریا است که موجب کندی سرعت آب شده است، گفت: در سال‌های اخیر برای اینکه این کانال‌ها به صورت مستقیم به دریا وصل شوند ممانعت‌هایی‌هایی وجود داشته لذا این کانال‎ها به تالاب گمیشان وصل شدند و همین مسأله و شرایطی که در کانال وجود دارد موجب کندی خروج آب شده است.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار