فرماندار مینودشت با بیان اینکه متأسفانه حدود 15 روستای کوهستانی شهرستان مینودشت دچار رانش شدند، گفت: احتمال رانش و ریزش دوباره در برخی روستاهای مینودشت وجود دارد.

احتمال رانش دوباره در برخی روستاهای کوهستانی مینودشت/ مردم از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند

به گزارش گلستان 24 ؛ سیدرضا طباطبایی در گفت‎وگو با خبرنگار ما ، با اشاره به رانش زمین در برخی روستاهای کوهستانی مینودشت اظهار کرد: بارش بسیار زیاد باران طی سه روز متوالی موجب وقوع رانش بسیار زیاد در برخی روستاهای مینودشت شده است.

وی با بیان اینکه روستاهای مینودشت مستعد رانش هستند، افزود: متأسفانه شاهد رانش در روستاها و سطح جاده‎ها بودیم و به‎دنبال آن ریزش‎های فراوان کوه نیز رخ داده که موجب مسدود شدن جاده‎ها و آسیب به منازل مسکونی شده است.

*خسارت 200 میلیارد تومانی رانش زمین در مینودشت

فرماندار مینودشت با بیان اینکه براساس برآوردهای اولیه رانش زمین حدود 200 میلیارد تومان به اراضی کشاورزی، دامپروری و زیرساخت‎های مختلف خسارت وارد کرده است، یادآور شد: پس از وقوع رانش و ریزش، مردم این روستاها با مشکلات مختلف اعم از قطعی برق، آب، تلفن و مسدود شدن جاده‎ها مواجه شدند که با اقدامات انجام شده از حالت اضطرار خارج شدیم و در این زمینه‎ها مشکلی نداریم.

طباطبایی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اصلی ما رانش زمین است و حدود 15 روستای شهرستان دچار رانش شدند، اذعان کرد: متأسفانه برخی روستاهای مینودشت اعم از «قلعه‎قافه»، «برنجوین»، «زندان‎چال»، «ده‎چناشک» و ... گرفتار رانش زمین شده و در این بین بیشترین رانش در روستای «قلعه‎قافه» اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: متأسفانه منازل مسکونی بیش از 180 خانوار در روستای «قلعه‎قافه» مینودشت دچار خسارت شدند.

فرماندار مینودشت تأکید کرد: براساس برآوردهای اولیه حدود یک هزار منزل مسکونی بر اثر رانش زمین دچار خسارت 10 تا 100 درصدی شدند و آسیب‎های وارده به‎دلیل رانش در روستای «قلعه‎قافه» شدیدتر از سایر روستاها بوده است.

طباطبایی اضافه کرد: در وهله نخست ساکنان روستاهایی که درگیر رانش شدند در مکان امن اسکان داده شدند که در حال حاضر بیش از 150 خانوار از روستای «قلعه‎قافه» در مکان امن اسکان اضطراری داده شده‎اند.

وی متذکر شد: به ساکنان روستاهای گرفتار در رانش زمین که با توجه به آسیب به منازل مسکونی در معرض خطر هستند هشدارهای لازم داده شد و به آنها اعلام کردیم به نقاط امنی که تهیه شده بروند.

فرماندار مینودشت تأکید کرد: گرچه راه‎های مواصلاتی که بر اثر رانش و ریزش مسدود شده بود بازگشایی شدند اما به مردم هشدار می‎دهیم که همچنان احتمال رانش و ریزش در برخی روستاهای مینودشت وجود دارد لذا از آنها درخواست می‎کنیم از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

طباطبایی تصریح کرد: در صورت وقوع رانش مجدد در مینودشت امکان تخلیه برخی روستاها وجود دارد البته امیدواریم شاهد این وضعیت نباشیم اما مردم باید آمادگی داشته باشند.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار