هاشمیان گفت: پرونده‌های مسن که بالغ بر دو سال اطاله دادرسی آنها طول کشیده در سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است.

کاهش چشمگیر پرونده‌‌های مسن دادگستری استان

به گزارش گلستان۲۴؛ هادی هاشمیان امروز(دوشنبه ۲ اردیبهشت) در همایش تجلیل و تقدیر از معاونت نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی از قضات دادگستری استان گلستان اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از مجموعه ۲۵۰ قضات در سال ۱۳۹۶، ۱۵۴ قاضی بر اساس ارزیابی‌ها در شان تقدیر قرار گرفتند.

 


رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: در حوزه تقدیر و تجلیل قضات نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشتیم و با وسعت نظر حفاظت اطلاعات و قضات و سایر معاونان در جمع‌بندی‌ها ارتقای کمی و کیفی دادگستری استان گلستان شاهد هستیم.

 


هاشمیان گفت: در سال ۹۴ دادگاه تجدید نظر بیش از ۵ هزار پرونده داشت و در پایان سال ۹۷ نزدیک به ۲ هزار و ۸۰۰ پرونده دارد این مهم باعث شده اطاله دادرسی کم شود.

 

وی افزود: پرونده‌های مسن که بالغ به دو سال اطاله دادرسی آنها طول کشیده در سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است.

 

رئیس کل دادگستری استان گلستان تاکید کرد: در سال ۹۴ تا ۹۷ بیش از ۵۲۰ اتاق در دادگستری استان گلستان افزایش دادیم و این درحالی بود که پیش از این تنها ۶۰۰ اتاق در دادگستری استان گلستان داشتیم.

 


هاشمیان با بیان اینکه با جایگزینی‌ حبس کاهش زندانیان ما چشمگیر بوده است، افزود: ۲۲ درصد موجودی زندانیان ما نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

 


وی تاکید کرد: از زمان حضور آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه رضایتمندی خوبی از استان گلستان داشتند و از مهمان‌نوازی استان و اقدامات انجام شده در سیل در نخستین سفر استانی خود به گلستان تشکر کردند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار