آیت‌الله نور مفیدی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاملاً به خلیج‌فارس و تنگه هرمز اشراف دارد.

اشراف کامل سپاه به تنگه هرمز و خلیج فارس

به گزارش گلستان۲۴؛ آیت‎الله سید کاظم نورمفیدی» ظهر امروز (جمعه ۶ اردیبهشت) در خطبه‎های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر  اظهار کرد: اگر می‌بینیم کشوری مثل ژاپن پیشرفت داشته به دلیل این است که  مردم این کشور تنها به سود خود نیاندیشیدن بلکه به آینده و منافع کشور خود توجه و دقت نظر داشتند.

 

امام‌جمعه گرگان ادامه داد: باید همه ما در کنار منافع شخصی به فکر آینده و سرنوشت کشور باشیم و در مسیر خدمت و توسعه کشور نیز گام برداریم.

 

آیت‌الله نورمفیدی تأکید کرد: در کنار منافع شخصی باید به پیشرفت و خدمت کشور توجه شود و این مهم همان شخصی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی تبیین شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: هفته آینده در نهم اردیبهشت‌ماه روز شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش داریم هدف از شوراها و تشکیل آن خدمت به مردم و کشور بوده و اینکه بتوانند در سرنوشت کشور و تصمیم‌گیری برای آن سهیم باشند.

 

نماینده ولی‌فقیه استان گلستان یکی از بهترین قانون‌های اساسی در کشور را تشکیل شوراهای اسلامی دانست و افزود: همه افراد باید باهدف خدمت به مردم و کشور در انتخاب شورا ‌شرکت کنند و اگر بخواهند افراد در شورا منافع شخصی خود ما دنبال کند مردم را نسبت به انتخاب شورا و سرنوشت کشور بی‌رغبت می‌کند.

 

آیت‌الله نورمفیدی افزود: کشور تنها با شعار و حرف پیش نمی‌رود و امیدواریم که عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس مبانی قانون اساسی باشد.

 

وی به سالروز شهادت استاد شهید مطهری و روز معلم شهرکرد و متذکر شد: شهید مطهری در معرفی اسلام پرتلاش بود و اقدامات وی منجر به آن شد  بسیاری از علما و دانشمندان حوزه اسلامی خود را به‌روز کنند.

 

امام‌جمعه گرگان خاطرنشان کرد: در هفته گذشته ولادت امام زمان(عجل الله تعالی) را پشت سر گذاشتیم این روز مصادف است با روز سربازان گمنام امام زمان که برای تأمین امنیت کشور نقش بسزایی دارند و جان‌فشانی می‌کنند.

 

آیت‌الله نورمفیدی تأکید کرد: اگرچه گروه‌های تروریستی داعش در منطقه ایجاد ناامنی کردند ولی سربازان گمنام با هوشیاری و بصیرت از کشور و انقلاب اسلامی صیانت کردند.

 

وی افزود: همچنین در دهم اردیبهشت‌ماه هفته آینده روز خلیج‌فارس را در پیش رو داریم خلیج‌فارس یکی از منطقه‌ای که بسیار حائز اهمیت در دنیا است و به دلیل وجود  تنگه هرمز منطقه بسیار حساسی ازلحاظ اقتصادی، سیاسی و ... به شمار می‌رود.

 

امام‌جمعه گرگان تأکید کرد: تنگه هرمز یکی از مهم‎ترین تنگه‎های دنیا است که در این منطقه قرارگرفته و در سال 2016 بالغ‌بر  18  میلیون بشکه نفت روزانه از این تنگه عبور می‎کرد که این عدد شامل 30 درصد نفت ترانزیت در دریاها بوده است‌.

 

آیت‌الله نورمفیدی بابیان اینکه بیشترین نفت کشف‎شده در دنیا در منطقه خلیج‌فارس است، گفت: دوسوم خزانه نفتی دنیا در خلیج‌فارس قرار دارد.

 

وی بابیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاملاً به خلیج‌فارس و تنگه هرمز اشراف دارد، متذکر شد:  آمریکا اخیراً اعلام کرده که درصدد هستند صادرات نفت ایران را به صفر برساند و دولت قبلی آمریکا نیز این مسئله را دنبال می‌کرد.

 

امام‌جمعه گرگان افزود: اگر ترامپ بتواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند در تأمین نفت با مشکل روبه‌رو خواهد شد و کمبود نفت در دنیا به وجود خواهد آمد.

 

آیت‌الله نورمفیدی بابیان اینکه برخی از کشورها مثل چین به نفت فراوان محتاج هستند، گفت: این مهم به افزایش قیمت نفت حتی به ۲۵۰ دلار به ازای هر بشکه می رسد.

 

وی در پایان به واقعه طبس اشاره کرد و تاکید کرد: شکست مفتضحانه آمریکا در طبس را شاهد بودیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار