معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که طبق برآورد اولیه 18 هزار بهره بردار بخش کشاورزی این استان در سیل اخیر بین 10 تا 100 درصد خسارت دیدند.

320 میلیارد تومان کمک بلاعوض جبران خسارت سیل بخش کشاورزی گلستان مصوب شده است

به گزارش گلستان۲۴،آمنه جمشیدی رودباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: خسارت اولیه وارده به بخش کشاورزی گلستان شامل زراعی، باغی، دام و طیور، آبزیان و تاسیسات زیربنایی 19 هزار و 200 میلیارد ریال برآورد شده است. 
وی گفت: از این میزان خسارت 11 هزار و 400 میلیارد ریال مربوط به بخش زراعی در 317 هزار هکتار، دام، طیور، زنبور عسل و جایگاه دام و مرغداری سه هزار و 600 میلیارد ریال، تاسیسات زیربنایی از جمله جاده بین مزارع، منابع آبی، چاه و قنات 2 هزار و 700 میلیارد ریال، باغی و گلخانه یک هزار میلیارد ریال و آبزیان 440 میلیارد ریال است. 
جمشیدی افزود: تاکنون 17 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با نرخ 4 درصد برای جبران خسارت بخش کشاورزی گلستان مصوب شده که شیوه نامه اجرای آن به بانک های عامل ابلاغ گردید.
وی گفت: علاوه بر آن، سه هزار و 200 میلیارد ریال کمک بلاعوض جبران خسارت سیل بخش کشاورزی گلستان مصوب شده و 50 درصد آن برای پرداخت در اختیار استانداری قرار گرفت.
به گفته وی اولویت پرداخت غرامت با بهره برداران کشاورزی است که از سیل 100 درصد خسارت دیدند. 
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی گلستان افزود: پرداخت خسارت به بهره برداران خسارت دیده با تایید کارگروه استانی و همکاری بانک های عامل صورت می گیرد. 
به گفته وی طبق مصوبه 31 فروردین ماه 98 هیات وزیران پرداخت غرامت به بهره برداران کشاورزی متناسب با درصد خسارت انجام می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار