فرماندار شهرستان گمیشان در خصوص مقابله با سیلاب احتمالی در این منطقه به تقویت دایک‌های حفاظتی، سنگربندی و هدایت آب کانال‌ها و رواناب‌ها به تالاب سپس دریا اشاره کرد و گفت: برخی از روستاهای حاشیه گرگانرود در محاصره سیلاب هستند.

برخی از روستاهای حاشیه گرگانرود همچنان با قایق تردد می کنند

به گزارش گلستان۲۴،امیر شیر توماج ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص مقابله با سیلاب احتمالی در گمیشان اظهار کرد: بیش از ۴۰ روز از سیلاب اول در این منطقه گذشته و مردم، دستگاه‌های اجرایی، جوانان شهرستان و نیروهای مسلح حمله به طور جانانه‌ای از شهرستان گمیشان دفاع کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلامیه مجدد و بارندگی‌های شدید که در چند روز گذشته در شهرستان گمیشان شاهد بودیم در زمینه آبگرفتگی مجدد به مردم اعلام کردیم.

فرماندار شهرستان گمیشان افزود:  بار اول نزدیک به ۸۰ میلیون متر مکعب آبگرفتگی در شرق گمیش تپه اتفاق افتاد، اکنون نیز با توجه به رواناب‌هایی که از سمت آق‌قلا به گمیشان در حرکت است همه تلاش خودمان را با ایجاد دایک‌های حفاظتی، سنگربندی، هدایت آب کانال‌ها و رواناب‌ها به سمت پیرامون شهر، تالاب و سپس به دریا متصل کنیم.

توماج بیان کرد: با کمک دستگاه‌های اجرایی پمپ‌ها را مستقر کردیم از مردم درخواست کردیم که حتما هشدارهای شورای هماهنگی مدیریت بحران را جدی بگیرند در این رابطه همه مسوولان پای کار هستند و تلاش می‌کنیم با کمک مردم موضوع را مدیریت و حل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کانال‌های موجود در مسیر آب به گونه‌ای مدیریت شده که دوباره وارد خانه و زندگی مردم نشود، گفت: در سیلاب اول نیروهای مسلح، دستگاه‌های اجرایی و مردم کمک کردند تا ما آب را از سمت تالاب به دریا متصل کنیم که این اتفاق افتاد، راه‌هایی نیاز بود که شیب را به سمت دریا هدایت کردیم و مجدداً در این مسیرها دایک‌های حفاظتی را نصب کردیم.

فرماندار شهرستان گمیشان با بیان اینکه برخی از روستاهای حاشیه گرگانرود همچنان در محاصره آب هستند، ابراز کرد: در یک روستا تردد با قایق انجام می‌شود که به تعداد ۱۵۰ خانوار هستند.

توماج ادامه داد: دایک‌های حفاظتی در سطح روستاها و شهرها می‌تواند به ما کمک کند تا مانع از ورود آب به منطقه شویم به هر حال شرایط توسط دستگاه‌ها و مردم به صورت مداوم پیگیری می‌شود، بیل‌های مکانیکی موجود است تا کار را برای هدایت آب به سمت دریا با سهولت بهتری انجام دهیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار