سرپرست استانداری گلستان گفت:

سرپرست استانداری گلستان گفت: ۳۱۷ هزار هکتار اراضی استان تحت تاثیر سیلاب دشت قرار گرفته است.

 ۳۱۷ هزار هکتار اراضی استان گلستان تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری گلستان24؛به نقل از خبرگزاری تسنیم ،میرمحمد غراوی روز گذشته در جلسه ستاد مدیریت بحران که به صورت ویدئو کنفرانس با وزیر کشور در فرمانداری گمیشان برگزار شد، اظهار داشت: 317 هزار هکتار اراضی استان تحت تاثیر سیلاب دشت قرار گرفته است.

سرپرست استانداری گلستان گفت: هدایت آب به سمت دریا و برقراری مسیرهای دسترسی اولویت نخست شورای هماهنگی مدیریت بحران است.

وی افزود: آب‌های ماندابی در سطح دشت ها به وسعت 60 کیلومتر مربع به شهرستان گمیشان رسیده و محدوده شمال و شمال شرقی مرکز شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است.

سرپرست استانداری گلستان ادامه داد: مردم مرکز شهرستان با تلاش‌های شبانه روزی و خستگی‌ناپذیر خود در کنار دستگاه‌های خدمات‌رسان با ایجاد سدهای خاکی موانعی را برای ورود آب به شهر گمیش تپه ایجاد کرده‌اند.

غراوی همچنین با اشاره به حضور فعال نیروهای مسلح در سطح استان به خصوص شهرستان گمیشان بیان داشت: نیروهای سپاه و ارتش با بسیج همه امکانات و تجهیزات در حال لایروبی مسیر انتهایی گرگانرود و روان‌سازی حرکت سیلاب به سمت دریا بوده و تاکنون اقدامات موثری را در این حوزه انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی انجام شده توسط سازمان بنادر دستگاه های بارج به منطقه برای لایروبی از سمت دریا اعزام خواهد شد تا هدایت آب به سمت دریا با سرعت بیشتر انجام شود.

سرپرست استانداری گلستان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برقرای مسیرهای ارتباطی مرکز شهرستان گفت: عملیات ترمیم، لوله گذاری و نصب پل‌های فلزی در مسیرهای دسترسی به مرکز شهرستان توسط سپاه و ارتش در حال انجام است.

غراوی با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان گمیشان خاطر نشان کرد: همه امکانات و تجهیزات برای هدایت سریع‌تر آب به سمت دریا در بسیج کامل هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار