مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: با ایجاد شکاف‌های متعدد در جاده کمربندی، آب داخل شهر در حال حاضر با توجه به ترمیم دایک حفاظتی سیلاب در ۳ تا ۴ روز آینده از شهر خارج می‌شود.

سیلاب از شهر آق‌قلا در ۳ تا ۴ روز آینده تخلیه خواهد شد

به گزارش گلستان 24 ؛ علی نظری مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان صبح امروز درباره آخرین وضعیت خروج سیلاب از شهر آق‌قلا اظهار کرد: با تلاش‌های انجام ورود آب به شهر کاهش یافته و خروج آب از بخش‌های شمالی شهر آق‌قلا نیز سرعت گرفته است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب مجدد در روز‌های ابتدایی اردیبهشت و طغیان گرگانرود، تلاش کردیم با اصلاح سازه‌های انحراف در آقدکش و قرنجیک و همچنین اجرای کانال شمال آق‌قلا و تقویت دایک یلمه خندان ورود آب به شهر آق‌قلا را کاهش دهیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یادآورشد: پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که حدود ۲۵ متر مکعب بر ثانیه از آب به خارج شهر آق قلا هدایت می‌شود و و با ظرفیت آب گذری ۱۱۰ مترمکعب بر ثانیه از رودخانه، امکان آب‌گیری شهر وجود خواهد داشت که با پارگی و تخریب دایک این اتفاق سریع‌تر رخ داد.

وی افزود: با ایجاد شکاف‌های متعدد در جاده کمربندی، آب داخل شهر در حال حاضر با سرعت بیشتری خارج می‌شود و با توجه به ترمیم دایک حفاظتی و سیل‌بند یلمه خندان سیلاب در ۳ تا ۴ روز آب از شهر خارج می‌شود.

نظری با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای استان لایروبی و تعریض کانال انحراف آب شمال آق‌قلا را برای آب گذری بیشتر سیلاب به پایان رسانده است، گفت: نیرو‌های سپاه پاسداران که وظیفه تقویت دایک یلمه خندان را به عهده داشتند برای ترمیم این سیل‌بند تلاش بی‌وقفه‌ای داشتند.

وی بیان کرد: اجرای قطعی و نهایی سد آقدکش ۱۸۰ تا ۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه آب رودخانه گرگانرود را در محل سد به سمت آق‌قلا (روستای سقرتپه) منحرف خواهد کرد و در سیلاب‌های حدود ۳۵۰ مترمکعب برثانیه در پایین دست سد وشمگیر دیگر هیچ گونه مشکلی برای آق‌قلا به وجود نخواهد آورد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار