مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: عملیات تعدیل و کاهش سیلاب شامل لایروبی رودخانه‌ها، احداث کانال‌های انحرافی، تعریض زهکش‌ها و غیره برای خروج سریعتر سیلاب از شهرها و روستاهای استان ادامه دارد.

 لایروبی رودخانه‌ها تا خروج کامل سیلاب از شهرها و روستاهای گلستان ادامه دارد

به گزارش گلستان 24 ؛ علی نظری امشب در جمع خبرنگاران اظهارداشت: قبل از وقوع و نیز در پی سیلاب اخیر که بر اثر بارش‌های سیل‌آسا و  گسترده در سراسر استان اتفاق افتاد، شرکت آب منطقه‌ای گلستان برای کاهش و تعدیل اثرات سیلاب فعالیت‌های خود را در 6 محور اضطراری آغاز کرد.

 وی افزود: بالادست شهر گنبدکاووس، بالادست شهر آق‌قلا، پایین دست شهر آق‌قلا تا دریا، پایین دست شهر گمیشان تا تالاب، حوضه قره‌سو تا ‌خلیج گرگان و حوضه اترک است که همچنان عملیات و اقدامات گسترده در این محورها با قوت تا کاهش و فرونشست کامل سیلاب ادامه دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بیان داشت: مدیریت مخازن سدها، اطلاع رسانی‌ها و هشدارها، برش برخی جاده‌ها، احداث کانال‌های انحرافی برای تخلیه بهتر آب در حال انجام است.

به گفته وی تعریض زهکش‌ها، اجرای دایک‌های حفاظتی، احداث کانال‌های جدید انحراف سیل و لایروبی‌های متعدد در مسیر برخی رودخانه ها و در مصب رودخانه در دریا از دیگر اقدامات در دست اجرا است تا خروج سیلاب از شهرها و روستاهای شمال استان سرعت بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار