معاون بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که تاکنون 230 هزار هکتار از کشتزارهای گندم این استان تحت تاثیر باران اخیر و برای جلوگیری از شیوع بیماری قارچی سمپاشی شد.

سمپاشی بیش از 200 هزار هکتار از گندمزارهای گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛محمدرضا عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: بر اثر جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی کشتزارهای گندم، 70 هزار هکتار از کشتزارهای گلستان 90 تا 100 درصد خسارت دیده و قابلیت تولید محصول ندارد.
در سال زراعی جاری 340 هزار هکتار از اراضی گلستان زیر کشت گندم رفت.
به گفته عباشی سمپاشی گندمزارهای گلستان تا زمان فروکش کردن کامل آب از این اراضی ادامه خواهد یافت.
وی افزود: همچنین در پی وقوع سیلاب، 35 هزار هکتار از کشتزارهای جو در گلستان خسارت دیده که پیش بینی می شود در نتیجه آبگرفتگی تولید این محصول کاهش یابد.
به گفته وی در سال زراعی جاری 82 هزار هکتار از اراضی گلستان به زیر کشت جو رفته و پیش بینی می شد از این زمین ها 180 هزار تن جو برداشت شود.
عباسی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت کلزا در گلستان افزود: کشتزارهای کلزا در سیل اخیر خسارت بیشتری از گندم و جو دیده و 100 درصد محصول 13 هزار هکتار از این اراضی از بین رفت. 
وی گفت: سطح زیر کشت کلزا گلستان در سال زراعی جاری 87 هزار هکتار با برآورد تولید 180 هزار تن بود. 
گلستان از قطب های مهم تولید محصولات زراعی پاییزه گندم، کلزا و جو در کشور است به طوری که هر ساله رتبه برتر تولید این محصولات در کشور را به خود اختصاص می دهد. 
گلستان دارای 667 هزار هکتار زمین زراعی است که امسال 540 هزار هکتار آن زیر کشت محصولات پاییزه رفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار