رئیس سازمان هواشناسی کشور:

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: طرح جامع ملی سامانه هشدار سیل کشور راه اندازی می شود.

راه اندازی طرح جامع ملی سامانه هشدار سیل کشور

به گزارش گلستان۲۴؛ سحر تاج بخش ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش بینی ها بارش اردیبهشت ماه امسال نسبت به میانگین بلندمدت بیشتر است اما این که آیا منجر به رخداد سیلاب می شود یا خیر مقوله دیگری است.

تاج بخش ادامه داد: پیش بینی های هواشناسی بدون رادار هم تاکنون درست بوده و رادار کمک می کند تا پیش بینی های کوتاه مدت یعنی پیش بینی های زیر ۶ ساعت تقویت شود.

وی با بیان این که اطلاعات و داده های رادار فقط برای تخلیه بیشتر داده ها استفاده می شود اظهار امیدواری کرد با حمایت های دولت رادارهای هواشناسی برای گلستان تهیه شود.

تاج بخش تصریح کرد: در سنوات گذشته میانگین بارش بلندمدت ۲۰ میلی متر بوده که امسال به ۶۰ میلی متر رسیده است.

وی اضافه کرد: برای پیش بینی سیلاب دو مورد تجهیزات نیاز است یکی تجهیزات راداری که تکنولوژی بالا یا های تک است و تجهیز ایستگاه های باران سنجی است که در طرح جامعی که داریم با حمایت بتوانیم گلستان را هم مجهز کنیم.

تاج بخش تصریح کرد: طرح جامع ملی سامانه هشدار سیل کشور آماده شده و ۳۰ حوزه آبریز اصلی کشور که در اولویت یکم هستند به سامانه های هشدار سیل مجهز می شود.

وی با بیان این که برنامه این طرح به دولت ارائه شده، گفت: برای این طرح و سامانه های جانبی مرتبط با پیش بینی و تجهیزات هواشناسی به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار