سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گلستان با بیان اینکه هفته جاری مرحله دوم کمک‌های بلاعوض بین کشاورزان خسارت دیده توزیع می‌شود، گفت: ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال غرامت به حساب کشاورزان خسارت دیده از سیل واریز شده است.

واریز مرحله دوم کمک‌های بلاعوض به حساب کشاورزان سیل زده استان

به گزارش گلستان۲۴؛محمد حمیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین خسارت سیل در گلستان مربوطه به بخش کشاورزی بوده و محصول 110 هزار هکتار از اراضی از بین رفته است.

وی با بیان اینکه دولت پراخت 320 میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان گلستانی را مصوب کرده است، گفت: در مرحله نخست 162 میلیارد تومان از این اعتبارات به استان ابلاغ شد که با نظر کارشناسان در حال توزیع است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به تشکیل 334 پرونده برای اراضی خسارت دیده بیان داشت: میزان غرامت مربوط به 334 پرونده کشاورزان در شهرستان‌های آق‌قلا، گمیشان و گنبدکاووس که تمام محصول آنان از بین رفته، بیش از 20 میلیارد تومان بوده است که تاکنون 20 میلیارد و 500 میلیون تومان به حساب کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد.

وی اعلام کرد: 261 پرونده مربوط به اراضی کشاورزی گمیشان، 51 پرونده مربوط به کشاورزان گنبدکاووس و 22 پرونده مربوط به کشاورزان شهرستان آق‌قلا است.

حمیدی با بیان اینکه مرحله دوم پرداخت کمک‌های بلاعوض به کشاورزان در هفته جاری انجام می‌شود، ادامه داد: با بررسی حداقل 500 پرونده کشاورزان، غرامت نیز در همان زمان به حساب خسارت‌دیدگان واریز می‌شود. کشاورزان گلستانی اطمینان داشته باشند که اعتبارات اختصاص یافته دولت برای پرداخت غرامت با سرعت و نهایت دقت به حساب آنها واریز خواهد شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار