رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان:

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: متاسفانه در سرریز آب رودخانه گرگان‌رود رودخانه قره‌سو بیشترین خسارت به بخش کشاورزی را شاهد بودیم و سبب شد حدود 310 هزار هکتار از اراضی استات گلستان را آب فرا گیرد.

سیلاب 310 هزار هکتار از اراضی گلستان را بلعید

به گزارش خبرگزاری گلستان 24؛به نقل از خبرگزاری فارس، مختار مهاجر صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه در سرریز آب رودخانه گرگان‌رود رودخانه قره‌سو بیشترین خسارت به بخش کشاورزی را شاهد بودیم و سبب شد حدود 310 هزار هکتار از اراضی استات گلستان را آب فرا گیرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سرریز آب رودخانه گرگان‌رود رودخانه قره‌سو بیشترین خسارت به بخش کشاورزی را شاهد بودیم و سبب شد حدود 310 هزار هکتار از اراضی استات گلستان را آب فرا گیرد.

* بیش از 120 هزار هکتار از اراضی گلستان به طور صد در صدی از بین رفته است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان درخصوص میزان خسارات به اراضی استان گلستان توسط سیلاب اخیر ابراز کرد: متاسفانه تاکنون بیش از 120 هزار هکتار از اراضی گلستان به طور صد در صدی از بین رفته است.

مهاجر درخصوص میزان خسارت به دامداری‌ها و مرغداری‌های و زیربناهای کشاورزی استان گلستان خاطرنشان کرد: تا این لحظه میزان خسارت قریب به 1200 میلیارد تومان در استان گلستان برآورد شده است که امیدواریم با توجه به مصوبات دولت میزان تخصیص اعتبارات اعلام شود.

وی تصریح کرد: به ازای هر هکتار از اراضی کشاورزی که توسط سیل خسارت دید و از بین رفت توسط دولت وام دو میلیون تومانی بلاعوض به کشاورزان پرداخت شود و به ازای هر هکتار باغی که خسارت دید قرار است 5 میلیون تومان کمک بلاعوض به باغداران گلستانی تعلق بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار