مدیر حج و زیارت گلستان از اعزام 3700 زائر گلستانی به حج تمتع 98 خبرداد.

اعزام بیش از 3000 زائر گلستانی به خانه خدا

به گزارش گلستان۲۴، سیدعلی میرقاسم پور در همایش متمرکز زائران حج تمتع 98 مرکز و غرب استان که روز گذشته در مصلی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: امسال 3700 زائر گلستانی در قالب 26 کاروان از فرودگاه بین المللی گرگان در اواخر تیر ماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد:‌ هدف از برگزاری چنین همایش هایی آموزش عملی و نمادین مناسک و اعمال و کسب اطلاعات بیشتر حجاج از قوانین کشور میزبان است.

میرقاسم پور تصریح کرد:‌ سفر به سرزمین وحی فرصتی است که خدواند در اختیار بندگان برگزیده خود قرار می دهد و باید از این فرصت طلایی زائران عزیز نهایت بهره را ببرند.

در ادامه این مراسم، رئیس پلیس فرودگاه‌ های گلستان گفت: با توجه به قطع ارتباطات سیاسی بین دو کشور، رسیدگی به پرونده حجاجی که دچار مشکل شوند بسیار سخت است.

سرهنگ محسن لریان گفت: اگر فردی به مواد مخدر اعتیاد داشته باشد، کاروان و حجاج را درگیر ناتوانی جسمی خود کرده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است را زیر سوال می‎برد.

امام جمعه اهل سنت آق قلا نیز درا ین مراسم اظهار کرد: زیارت بیت الله الحرام یکی از نعمت های بسیار با ارزش است که خداوند متعال در اختیار انسان قرار داده است.

آخوند عبدالحی میرزاعلی با اشاره به اینکه حج به لحاظ بعد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارای آثار فراوانی است، گفت: در بعد سیاسی دشمنان اسلام از هر ترفندی استفاده می کنند تا به اسلام ضربه وارد کنند که باید توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار