مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای و ترمیم ۹۷ شکستگی و شکاف در جاده‌های استان خبر داد.

کاهش تلفات جاده ای در استان / 97 شکستگی و شکاف در استان ترمیم شدند

به گزارش گلستان۲۴؛مهدی میقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد جان‌باختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای استان سال گذشته 277 نفر بود که نسبت به سال 96 حدود 10 درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده درصد بالایی از این آمار را دارند، گفت: موتورسواران با 111 مورد و عابران پیاده با 59 مورد بیشترین متوفیان را در سوانح ترافیکی در حوزه راه‌های روستایی و برون شهری شامل می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ای استان خاطرنشان کرد: 70 درصد این افراد در تصادفات بر اثر ضربه به سر و در همان محل حادثه جان خود را از دست دادند. حدود 80 درصد باختگان مرد و با متوسط سن 37 سال بودند.

میقانی در ادامه به آخرین وضعیت راه‌های استان هم اشاره کرد و گفت: هوای استان ابری اما بدون بارش باران است و تردد نیز در همه جاده‌های استان روان و عادی است.

وی افزود: در محور بندرترکمن به یساقی که به دلیل آب‌گرفتگی مسدود شده بود، تردد برقرار نیست و محدودیت ترافیکی نیز در مسیر گمیشان به خواجه نفس اعمال می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در بخش دیگر سخنانش به خسارت‌های سیل اخیر به راه‌های استان اشاره کرد و گفت: حدود هزار کیلومتر از جاده‌های بزرگراهی و اصلی و فرعی استان در سیل اخیر دچار آسیب شد که برآورد خسارت‌ها 267 میلیارد تومان است.

وی بیان داشت: 97 نقطه در جاده‌های استان برای عبور سیلاب شکافته شد که به صورت موقت ترمیم شده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار