مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: ۱۰ هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی جدید به جمع دانش‌آموزان استان اضافه می‌شوند.

نیاز مدارس استان به 350 کلاس جدید / 10 هزار دانش اموز جدید وارد مدارس می شوند

به گزارش گلستان۲۴؛ به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان گلستان، احسان گوهری‌راد در دومین جلسه کارگروه توسعه مدیریت که با موضوع سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم و ساماندهی نیروی انسانی برگزار شد، اظهارداشت: سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم یک تکلیف شرعی و قانونی است.

وی افزود: در دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر رعایت وجوه مختلف اخلاق بردباری و شکیبایی مسئولیت‌پذیری و پرهیز از خودکامگی شده است. نظارت موثر ابزاری بسیار مفید برای جلوگیری از تخلف است و اگر با آموزش و آگاهی رسانی مناسب توأم شود از وقوع بسیاری از تخلفات که ریشه آنها کمبود آگاهی است ممانعت به عمل خواهد آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از بازنشستگی حدود یک‌هزار و 450 نفر در مقابل تعداد کم  نیروی ورودی در سالجاری خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در سال جدید حدود 10 هزار دانش‌آموز بر آمار دانش‌آموزان فصلی اضافه می‌شود و به حدود 350 کلاس جدید نیاز داریم. به نظر می‌رسد که افزون بر 80 هزار ساعت کمبود نیرو داشته باشیم به گونه‌ای که فقط دو هزار نفر کمبود نیرو در دوره ابتدایی داریم از این رو ضرورت دارد تا تمهیدات لازم برای این امر اندیشیده شود.

در این جلسه قربان طاشی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان و محمد قربانی، رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان آموزش و پرورش استان گزارشی از اقدامات صورت پذیرفته برای سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی را ارائه کردند که یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده، آموزش نیروی اداری در شهرستان‌ها با رویکرد پیشگیری از وقوع تخلف است.

عباس عبادی، رئیس اداره طرح و برنامه آموزش و پرورش استان درباره ساماندهی نیروی انسانی اظهارداشت: کارگروه ساماندهی نیروی انسانی با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد که مصوبه‌های بسیار خوبی داشت که از آن جمله می‌توان به آغاز ساماندهی از بهمن ماه، بستن قرارداد در اسفندماه و نقل و انتقالات درون استانی تا پایان فروردین و خاتمه نقل و انتقالات خارج استانی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد.

عبادی افزود: مقرر شده است تا صدور ابلاغ موظف همکاران تا پایان خرداد و ابلاغ غیرموظف تا پایان تیرماه خاتمه پیدا کند. نقل و انتقال پرسنل نیز از دیگر مباحث مطرح شده بود که عنوان شد از 519 درخواست نقل و انتقالات درون استانی با 124 درخواست موافقت شده است و درخواست‌های نقل و انتقال خارج استانی در مرحله بررسی شهرستانی قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار