مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: جمعیت هلال‌احمر به بیش از ۶۳ هزار و ۲۹۸ سیل‌زده در استان گلستان امدادرسانی و برای ۱۸ هزار و ۵۵۰ نفر اسکان موقت ایجاد کرد.

امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر به بیش از ۶۳ هزار سیل زده

به گزارش گلستان۲۴؛ به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، محمدعلی هروی اظهارکرد: نزدیک به ۵۰ روز سیلاب، جمعیت هلال‌احمر استان گلستان و دیگر استان‌ها را درگیر کرد و در این حادثه گنبدکاووس، آق‌قلا، گمیشان، بندرترکمن و کردکوی در گلستان درگیر بودند.

وی افزود: در این سیل از همه ظرفیت‌ها برای کمک‌رسانی به مردم استفاده شد و همه مردم و دستگاه‌ها در کنار نیرو‌های هلال‌احمر خدمات‌رسانی کردند.

هروی با اشاره به اینکه قبل از وقوع حادثه سیل همه نیرو‌ها آماده بودند و جمعیت هلال‌احمر با فراهم کردن شرایط اسکان اضطراری به کمک مردم رفت، ادامه داد: علاوه بر نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر استان، نیرو‌های هلال‌احمر استان‌های سمنان، مازندران و خراسان به کمک سیل‌زدگان استان گلستان آمدند.

وی گفت: در آن شرایط که همه راه‌های دسترسی به شهر‌های سیل‌زده بسته بود با ۶ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر و چهار فروند بالگرد ارتش و سپاه به کمک مردم رفتیم و اقلام زیستی را در اختیار مردم قرار دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان اضافه کرد: ۲۷۳ تن اقلام زیستی و تغذیه‌ای را انتقال دادیم و هزار و ۹۰۰ نیروی جمعیت هلال‌احمر با بالگرد جابجا و همچنین ۴۳۰ سوتی پرواز انجام شد.

هروی با بیان اینکه ۳۹۹ هزار نفر دچار سیل شدند، افزود: قایق‌ها را دستگاه‌ها در اختیار هلال‌احمر قرار دادند و جابجایی با این وسایل انجام شد.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر به بیش از ۶۳ هزار و ۲۹۸ سیل‌زده در استان گلستان امدادرسانی و برای ۱۸ هزار و ۵۵۰ نفر اسکان موقت ایجاد کرد و ۱۶ هزار و ۷۰۰ بسته غذایی بین مردم شهرستان آق‌قلا کمک کردیم و ۲۵۰ باب واحد مسکونی را از آب خارج کردیم تا آلام مردم را کاهش دهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار