دبیر کارگروه سیل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان زراعت غیراصولی در اراضی شیبدار، جاده‌سازی غیراصولی در اراضی کوهستانی، لایروبی ناکافی کانال‌های اصلی را عوامل سیلاب گلستان عنوان کرد.

اعلام عوامل سیلاب استان گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛ به نقل از وزارت علوم، نشست مشترک محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران و رئیس هیئت ویژه بررسی سیلاب‌های کشور، با اساتید دانشگاه‌های استان گلستان امروز (یکشنبه) با محوریت بررسی سیل اخیر این استان، در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

امیر سعدالدین، دبیر کارگروه سیل و مخاطرات طبیعی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: در ایجاد سیل، عوامل طبیعی، انسانی، سازمانی و مدیریتی نقش ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه وجود زمستانی پرباران و بارش ۵ روزه مداوم در منطقه، روان‌آب فراوانی را ایجاد کرد افزود: در این مدت به صورت میانگین میزان ۱۷۰ میلی‌متر بارش در استان ثبت شد.

دبیر کارگروه سیل و مخاطرات طبیعی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خاطرنشان کرد: در نهایت پوشش جنگلی بالادست در وضعیت خواب زمستانی و بدون برگ بود که حجم روان آب‌ها و رسوب تخریبی زیادی را تشکیل داد.

دبیر کارگروه سیل و مخاطرات طبیعی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان زراعت غیراصولی در اراضی شیبدار، جاده‌سازی غیراصولی در اراضی کوهستانی، لایروبی ناکافی کانال‌های اصلی در حجم روان آب‌ها و رسوب تخریبی ناشی از سیل در سیلاب این استان مؤثر بودند.

وی تصریح کرد: با توجه به شکل‌گیری کارگروه‌های تخصصی و متعدد در این هیئت باید یک رویکرد واحد مدیریتی شکل بگیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار