مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آق‌قلا گفت: متاسفانه در سال جاری بر اثر سیلابی که در شهر آق‌قلا رخ داد میزان برآورد خسارت اولیه در منطقه آق‌قلا بیش از 20 میلیارد تومان است.

خسارت 88 میلیاردی به تاسیسات برق آق‌قلا

به گزارش گلستان۲۴؛ عید نوروز را همه به خاطر داریم بارش بی‌وقفه باران و وقوع سیل در گلستان که در نهایت تبدیل به یک فاجعه عظیم شد متاسفانه با بارش نخستین باران بهاری، آرزوهای مردم در عید نوروز گم شد و خانه‌های برخی از هموطنان گلستانی در این سیلاب از بین رفت و ماحصل این همه خانه‌تکانی و تمیز کردن، ورود گل و لای و رسوبات در منازل مردم شد.

برخی از شهرهای استان گلستان در این سیل دچار خسران شد از جمله شهرستان آق‌قلا که تا ارتفاع دو متر به زیر آب رفته بود که با امدادرسانی سپاه پاسداران، ارتش، مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی به خوبی این سیل مهار شد.

متاسفانه بر اثر وقوع سیلاب در منطقه آق‌قلا شاهد خسارات بسیاری در این منطقه بودیم که در این زمینه گفت و گویی با «سلیمان غفاری» مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آق‌قلا و وحید کوهساری» مدیر توزیع نیروی برق شهرستان آق‌قلا صورت گرفت.

* بر اثر سیلاب؛ حوضچه‌های آب آق‌قلا مملو از لجن شد/ خسارت بیش از 20 میلیارد تومانی سیل به تاسیسات آب در منطقه آق‌قلا

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آق‌قلا گفت: در تابستان سال 1397 حداقل به صورت روزانه به مدت چهار ساعت با قطعی برق مواجه بودیم و بر اثر قطعی برق چاه‌های آب این منطقه نیز قطع می‌شد و برای اینکه دوباره آب را وارد مدار کنیم و آب مصرفی را تصفیه کنیم نیاز به مدت زمان بیشتری بود و در نهایت به مدت 6 الی هفت ساعت این کار به طول می‌انجامید.

غفاری ابراز کرد: متاسفانه در سال گذشته تابستان بسیار سختی را سپری کردیم در این راستا در بهمن‌ماه سال 1397 یک حلقه چاه جدید را تاسیس و وارد مدار کردیم تا در تابستان سال جاری مشکلی نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آب شرب از زمان وقوع سیل در منطقه آق‌قلا تاکنون هیچ مشکلی نداشته و ندارد ولی به دلیل آنکه برخی از محلات بر اثر وقوع سیلاب نزدیک به 30 روز در آب قرار داشتند برای جلوگیری از آلودگی آب به آنها توصیه شده است تا آب را قبل از مصرف بجوشانند و در نهایت آب شرب این منطقه سالم و هیچگونه مشکل بهداشتی ندارد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آق قلا افزود: 10 کیلومتر از خط انتقال آب از منطقه شهرستان گرگان به زیر آب رفت و حوضچه‌های آب این منطقه مملو از لجن شد و حدود سه کیلومتر شبکه فاضلاب داشتیم که متاسفانه بر اثر وقوع سیل مملو از لجن شد همچنین یک حلقه چاه در «انبارالوم» و یک حلقه چاه در آق‌قلا دچار خسارت شدند.

غفاری اذعان کرد: میزان برآورد خسارت اولیه در این زمینه در منطقه آق‌قلا بیش از 20 میلیارد تومان است با توجه به اینکه کنتورهای آب در مدت زمان طولانی در زیر آب قرار داشتند و همچنین لوله‌های آب در مانداب قرار داشتند میزان خسارت افزایش یافت.

* خسارت 88 میلیاردی به تاسیسات برق آق‌قلا

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان آق‌قلا گفت: در انبارالوم مشکل ولتاژ برق منطقه‌ای نداریم شاید در برخی از محله‌ها که از ترانس برق فاصله زیادی دارند دچار ضعف ولتاژ هستند.

کوهساری ابراز کرد: با توجه به اعتبار 180 میلیون تومانی که در سال گذشته داشتیم دو دستگاه ترانس برق در شهر «انبارالوم» متصل کردیم و همچنین در سال 1397 نزدیک به 660 متر از شبکه فرسوده در انبارالوم ترمیم شد و امیدواریم بتوانیم در سال 1398 با تخصیص اعتباری که صورت خواهد گرفت تا قبل از آغاز تابستان بخش اعظمی از مشکلات مردم این منطقه را مرتفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا همه مردم از نعمت برق بهره‌مند شوند اگر شهروندان در ایام تابستان درجه اسپیلت و کولر خودشان را روی 24 الی 26 درجه سانتیگراد تنظیم کنند از هدررفت انرژی جلوگیری می‌شود و در نتیجه با کمبود برق مواجه نخواهیم بود.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان آق‌قلا یادآور شد: متاسفانه شهرستان آق‌قلا درگیر سیل بود ولی خوشبختانه با اقدامات خوبی که صورت گرفت سریعا در نقاط سیل‌زده برق قطع شد و در این زمینه هیچ حادثه ناشی از برق در این منطقه نداشتیم.

کوهساری اظهار کرد: تقریبا از روز 26 اسفندماه سال گذشته طوفانی شدیدی در این منطقه رخ داد و در همان زمان قطعی برق اتفاق افتاد و در روز یکم فروردین آبگرفتگی در برخی از روستاهای این منطقه آغاز شد و در بعدازظهر همان روز شهر آق‌قلا نیز دچار یک آبگرفتگی شدیدی شد و به ناچار برق 75 درصد شهر آق‌قلا را قطع کردیم تا حادثه‌ای در این زمینه ایجاد نشود.

وی اذعان کرد: با توجه به فروکش کردن آب در برخی از محلات مجددا برق را متصل می‌کردیم و ترانس به ترانس و خروجی به خروجی کنترل می‌کردیم و سپس نسبت به وصل برق اقدام صورت می‌گرفت.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان آق‌قلا اظهار کرد: نزدیک به 250 ترانس برق در شهرستان آق‌قلا وجود دارد که در آن زمان 75 درصد این ترانس‌ها به دلیل آبگرفتگی خاموش بود که متاسفانه مدت زمان آب‌ماندگی در شهر آق‌قلا زیاد بود به مدت دو هفته طول کشید تا آخرین ترانس برق این منطقه را برق‌دار کردیم.

کوهساری اذعان کرد: تاسیسات برق فلزی هستند و به مرور زمان میزان خسارت‌ها خودش را نشان می‌دهد و نزدیک به 8 میلیارد و 800 میلیون تومان برآورد خسارت اولیه در این منطقه شده است زیرا برخی نقاط همچنان شرایط باتلاقی دارد و امکان دسترسی میزان برآورد خسارت نیست و میزان افزایش خسارت در این منطقه وجود دارد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار