مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: روستای «انجیلی» مراوه‎تپه که دارای 12 خانوار است نخستین روستایی است که در استان گلستان با استفاده از انرژی خورشیدی به آن برق‌رسانی می‎شود.

برق‎رسانی ‎روستایی با انرژی خورشیدی در گلستان/69 درصد روستاهای گلستان در انقلاب برق‎دار شدند

به گزارش گلستان 24 ؛ علی‎اکبر نصیری صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی ۸۲ هزار و ۳۷۶ مشترک در سطح استان گلستان داشتیم که این تعداد مشترکین در پس از انقلاب اسلامی به ۶۳۳ هزار و ۸۴۵ نفر افزایش یافته است و درصد رشد ما در انشعاب برق به مشترکین ۷۶۹ درصد است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۵۷ در کل استان ۱۹۲ میلیون کیلووات ساعت برق تولید می‎شد که این عدد در سال گذشته ۳ میلیارد و ۱۵ میلیون  کیلوات ساعت برق تولید رسیده که رشد یک هزار و ۵۷۰ برابری داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان ادامه داد: در پیش از انقلاب اسلامی ۱۹۰ چاه از طریق برق استخراج می‎شد که پس از انقلاب اسلامی این تعداد به ۵ هزار و ۳۴۳ حلقه رسید و رشد ۲ هزار و ۸۱۲ درصدی داشته تا کشاورزان ما از این بخش بهره‌مند باشند.

* قبل از انقلاب اسلامی ۳۱۶ روستا از نعمت برق برخوردار بودند

نصیری با بیان اینکه تعداد ترانسفورماتور برق در سطح استان ۹۲ درصد رشد داشته، گفت: قبل از انقلاب اسلامی ۳۱۶ روستا از نعمت برق برخوردار بودند و پس از انقلاب به ۷۱۵ روستا برق‎رسانی شده و رشد بهره‌وری روستایان از برق در استان ۲۲۶ درصد بوده است.

وی یادآور شد: در قبل از انقلاب یک هزار و 395 کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق داشتیم که این میزان به ۶ هزار و ۱۴۸ کیلومتر رسیده و در این بخش نیز ۴۴۱ درصد رشد داشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با بیان اینکه همچنین در بخش شبکه فشار متوسط برق در سطح استان ۵۰۲ درصد رشد داشتیم، افزود: در حال حاضر ۷۱۶ هزار و ۲۲۱ مشترک در سطح استان گلستان داریم که مصرف انرژی برق در استان  ۳ میلیارد و ۲۰۷ میلیون کیلوات ساعت بوده است.

نصیری گفت: به برکت حضور رئیس جمهور در استان گلستان و به دست وزیر نیرو اجرای عملیات احداث نیروگاه هفت مگاواتی مقیاس کوچک با هزینه بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال در سال 1398 آغاز شد و همچنین ۶ نیروگاه ۶ مگاواتی خورشیدی با هزینه بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

* برق‌رسانی روستایی با انرژی خورشیدی در سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد

وی اضافه کرد: برق‌رسانی روستایی با انرژی خورشیدی با هزینه بالغ بر ۴.۸ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی است که در سفر هیئت دولت به گلستان در نظر گرفته شده و در سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با بیان اینکه 69 درصد روستاهای استان گلستان در چهار دهه گذشته برق‎دار شدند، عنوان کرد: روستای «انجیلی» مراوه‎تپه که دارای 12 خانوار است نخستین روستایی است که در استان گلستان با استفاده از انرژی خورشیدی به آن برق‎رسانی می‎شود.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار