شهردار گرگان گفت: نگران سرمایه گذاری در بافت تاریخی گرگان هستیم؛ اگر این سرمایه گذاری شکل نگیرد شهرداری و سایر دستگاه ها به تنهایی امکان ساماندهی بافت را ندارند.

نگران سرمایه گذاری در بافت تاریخی گرگان هستیم

به گزارش گلستان۲۴؛ عبدالرضا دادبود صبح یکشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی گلستان اظهار کرد: شهرداری گرگان از سال گذشته با دو نگاه توجه به هویت شهری و توسعه گردشگری برای نخستین بار ورودی جدی و همه جانبه به احیاء بافت تاریخی گرگان داشته است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته حرف های زیادی برای احیاء بافت تاریخی گرگان زده شده بود اما در کاربری کمتر ورود کرده بودیم، افزود: هرچند کار در بافت تاریخی سخت است و پیش از آنکه بخواهیم به موضوعات کالبدی بپردازیم باید مسایل فرهنگی موضوع را مورد توجه قرار دهیم اما با این وجود به موضوع احیاء بافت ورود کردیم.

شهردار گرگان ادامه داد: سال گذشته احیاء و باززنده سازی گذر اول (کف سازی و جداره سازی مصلی و محله سرچشمه) را آغاز کردیم.

وی از پایان عملیات اجرای خیابان غذا در ۱۵ متری پاسرو تا یکماه آینده خبر داد و اضافه کرد: مرمت خانه دارویی به پایان رسیده و به زودی موزه شهرداری و مرکز اسناد شهرداری در این خانه تاریخی به بهره برداری می رسد.

دادبود تصریح کرد: احیاء گذر اول و جداره سازی خیابان خمینی و باغ مزار استاد لطفی امسال هم ادامه می یابد و هم اکنون در مرحله انجام مطالعات ترافیکی برای پیاده راه امام خمینی هستیم.

وی بیان کرد: هرچند شهرداری دستگاه قدرتمند اجرایی است اما کار در بافت تاریخی کار سختی است و اگر حمایت انجام نشود کار سخت تر می شود.

دادبود با تاکید بر اینکه قول های دستگاه های مختلف در ستاد بازآفرینی باید محقق شود، گفت: هم اکنون به غیر از نگرانی های موجود در خصوص بافت تاریخی گرگان وجود بافت فرسوده و قدیمی در دل بافت تاریخی و بناهایی که بر روی تپه ها و تراشه ها قرار دارند و سیلاب آنها را تهدید می کند، نگرانی جدی ایجاد کرده است.

شهردار گرگان با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بافت تاریخی گرگان باید شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه گذاری در بافت شکل نگیرد امکان ساماندهی بافت توسط شهرداری و هیچ دستگاه متولی دیگری به تنهایی وجود ندارد و این موضوع هم نگرانی جدی در گرگان ایجاد کرده است.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار