مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از پرداخت 3 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک‎هزینه معیشت به 6 هزار خانواده آسیب‎دیده از سیل تحت پوشش کمیته امداد استان خبر داد.

پرداخت 3 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک‎هزینه معیشت به مددجویان سیل‎زده گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛ اسکندر اسکندری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنان اظهار کرد: فعالیت‎های کمیته امداد به مثابه یک دولت کوچک است و ما در حوزه‎های مختلف اشتغال، نیازهای اساسی و معیشتی، بهداشت و درمان، اعطای تسهیلات اشتغالزایی و ... فعالیت داریم.

وی ادامه داد: ارتباط تنگاتنگ با همه دستگاه‎های اجرایی در دستور کار کمیته امداد قرار دارد و ما تلاش می‎کنیم از ظرفیت دستگاه‎های اجرایی به نفع محرومان بهره‎مند شویم.

*کمیته امداد در خط مقدم توجه به فقرا قرار دارد

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان تأکید کرد: عامل ایجاد فقر، کمیته امداد نیست بلکه در نابه‎سامانی‎های اقتصادی، نوع فرهنگ حاکم در اقتصاد کشور، برخی سوء مدیریت‎ها و دسیسه‎های دشمنان نظام و انقلاب است که موجب ایجاد مشکل برای مردم می‎شود.

اسکندری با تأکید بر اینکه کمیته امداد در خط مقدم توجه به فقرا و مبارزه با پدیده شوم فقر قرار دارد، اذعان کرد: نیاز است توجه دستگاه‎های اجرایی گسترده‎تر و عمیق‎تر شود تا بتوانیم از آلام مردمی کم کنیم.

*خسارت سیل به 6 هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد گلستان

وی با اشاره به وقوع سیل ویرانگر در روزهای پایانی سال در استان گلستان گفت: سیل اخیر تقریباً بخش قابل توجهی از مناطق استان و تعدادی از شهرستان‎ها را تحت تأثیر قرار داد و خسارت‎هایی را وارد کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با بیان اینکه بیش از 6 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد گلستان متأثر از سیل شدند، افزود: در کنار سیلاب، طوفان و بارش شدید باران و رانش در مناطق کوهستانی به واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد خسارت وارده کرده است.

اسکندری ادامه داد: براساس ارزیابی‎های بنیاد مسکن 3 هزار و 333 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد نیاز به تعمیر و بهسازی دارند و 2 هزار و 972 واحد مسکونی خسارت 100 درصدی دیدند و نیاز به بازسازی دارند.

وی با بیان اینکه پس از وقوع سیل رئیس کمیته امداد دستور آماده‎باش دادند و در سطح کشور و استان کمک‎های نقدی و غیرنقدی برای سیل‎زدگان جمع‎آوری شد، افزود: ما درصدد هستیم نیازهای اساسی و لوازم خانگی مددجویان کمیته امداد را نو کنیم، تاکنون از 21 استان به سیل‎زدگان گلستانی کمک کردند و در مجموع 8 میلیارد و 100 میلیون تومان کمک غیرنقدی از 21 استان و 347 میلیون تومان از استان برای کمک به سیل‎زدگان جمع‎آوری شده است.

*توزیع 4 هزار سبد غذایی بین سیل‎زدگان گلستانی

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان تأکید کرد:  به 6 هزار خانواده آسیب‎دیده از سیل تحت پوشش کمیته امداد کمک‎هزینه معیشتی پرداخت کردیم که در مجموع 3 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک هزینه معیشتی به صورت نقدی به سیل‎زدگان پرداخت شد، همچنین در کنار آن بالغ بر 4 هزار سبد غذایی بین مددجویان خسارت‎دیده از سیل توزیع شده است.

اسکندری از اعطای تسهیلات بلاعوض و ارزان‎قیمت برای بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‎دیده از سیل خبر داد و گفت: ما به‎عنوان یک تسهیل‎گر در کنار جامعه هدف خود هستیم و انتظار داریم بانک‎ها و بنیاد مسکن و سایر دستگاه‎ها کمک کنند بروکراسی اداری به کوتاه‎ترین مرحله برسد و انعقاد قرارداد بانک‎ها و آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکونی در اسرع وقت انجام شود.

وی اضافه کرد: ما برای سیل‎زدگان روستایی تحت پوشش کمیته امداد 10 میلیون تومان و برای سیل‎زدگان شهری 15 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اعطا می‎شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان یادآور شد: 163 مورد از واحدهای احداثی به مرحله انعقاد قرارداد بانک‎ها رسیده است و 600 مورد پرونده موجود در بانک‎ها در مرحله انعقاد است که انتظار داریم بانک‎ها به این مسأله سرعت بدهند.

*329 دام سبک و سنگین مددجویان کمیته امداد در سیل تلف شد

اسکندری خاطرنشان کرد: طرح‎های اشتغالزایی و خدماتی 358 مددجوی کمیته امداد استان گلستان بر اثر سیل دچار خسارت شد که خسارت‎های این بخش 2 میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شده است و برای جبران خسارات امهالوام‎ها در مدت یک سال در دستور کار ما قرار دارد و ما آمادگی داریم بلافاصله تسهیلات مجدد به مددجویان اعطا شود.

وی از خسارت سیل به 16 هکتار از اراضی کشاورزی مددجویان کمیته امداد خبر داد و ابراز کرد:  329 دام سبک و سنگین مددجویان کمیته امداد گلستان در سیل اخیر تلف شدند.

*5 هزار خانواده سیل‎زده گلستانی تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفت

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با بیان اینکه پس از وقوع سیل برخی از اقشار ضعیف جامعه تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند، تصریح کرد: در این راستا 5 هزار سهمیه از محل تبصره 14 به ما اختصاص داده شد که 2 هزار و 300 خانواده از شهرستان آق‎قلا و یک هزار مورد از گمیشان و مابقی به سایر شهرستان‎های خسارت‎دیده از سیل اختصاص یافت.

اسکندری گفت: خانواده‎های کم‎درآمد سیل‎زده به صورت موقت تحت پوشش قرار گرفتند و از فروردین‎ماه مانند افراد تحت پوشش خدمات و حقوق دریافت می‎کنند.

وی تأکید کرد: عمده افراد خسارت‎دیده از سیل در منازل بستگان هستند اما در صورتی که بخواهند منزل مسکونی اجاره کنند ما اجاره‎بهاء و کمک هزینه مسکن به آنها اعطا خواهیم کرد، همچنین دولت 6 میلیون تومان به مردم سیل‎زده روستایی و 12 میلیون تومان به سیل‎زدگان شهری ودیعه مسکن اعطا می‎کند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار