رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در مرحله اول پرداخت تسهیلات، مصوبه پرداخت دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را از هیئت دولت گرفتیم که به استان ها ابلاغ خواهد شد.

کسانی که خانه فرسوده دارند می توانند وام بهسازی 40 میلیونی دریافت کنند

به گزارش گلستان۲۴؛ علیرضا تابش بعدازظهر یکشنبه در آیین افتتاح اولین واحد مسکونی بازسازی شده در آق قلا، اظهار کرد: سیل به واحدهای مسکونی ۲۱ استان کشور آسیب زد که پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات را شروع کردیم.

وی با بیان اینکه مرحله اول وام همین هفته به استان ابلاغ می شود، گفت: مصوبه هیئت دولت را برای پرداخت وام گرفتیم و بانک مرکزی سهمیه کشور را که دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ۷۰ هزار واحد مسکونی است، مشخص کرده است.

تابش ادامه داد: سهیمه هر استان و بانکی را مشخص کرده و در اختیار بانک مرکزی گذاشتیم و بانک مرکزی هم آن را به بانک های عامل ابلاغ کرده است و تنها باید بانک ها به مدیریت استانی خود، آن را ابلاغ کنند که امیدواریم که با پیگیری ها لازم این عمل زودتر اتفاق افتاده و عقد قرارداد شود.

وی با اشاره به اینکه کمک های بلاعوض هم در حال پرداخت است، گفت: اگر مدیریت های استانی بانک ها بیشتر تلاش کنند، عقد قرارداد زودتر انجام شده و قراردادها بسته خواهد شد. با این کار مردم به سمت سازندگی خواهند رفت.

تابش بیان کرد: کار روی روال است، سیمان و میله گرد آوردیم و نیروی فنی پیمانکاری هم داریم که در حال منعقد کردن قراردادها هستند اما باید به کار سرعت داد.

وی تصریح کرد: کندی کار قابل قبول نیست و باید طبق برنامه ریزی که صورت گرفته کار را به اتمام برسانیم.

تابش ادامه داد: بازسازی سیل، یعنی آنچه که سیل خراب کرده باشد، بنابراین همان را بازسازی می کنیم و علاوه بر آن کسانی که خانه فرسوده ای داشته باشند هم می توانند از وام بهسازی که ۴۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد است، استفاده کنند.

/مهر

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار