مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان گفت: مسلمانان باید امام‌شناس باشند تا دچار گمراهی نشوند لازمه این کار تقویت بصیرت است.

مسلمانان باید امام‌شناس باشند تا دچار گمراهی نشوند

به گزارش گلستان۲۴؛ حجت‌الاسلام جعفر رعایتی امروز در جمع روزه‌داران در تپه نورالشهدا شهرستان گرگان  از مسلمانان خواست از عدم معرفت به امام‌شناسی توبه کنند تا در تشخیص سره از ناسره، حق از باطل دچار سردرگرمی و گمراهی نشوند.

وی اظهار کرد: امام‌شناس باشیم تا دچار گمراهی نشویم لازمه این کار تقویت بصیرت است.

وی با بیان اینکه هر انسان مسلمان یک وظیفه شخصی دارد و یک وظیفه اجتماعی تصریح کرد: خدا برای متعالی شدن انسان مسلمان مناسبت‌هایی گذاشت و از آن برای بندگانش نردبان سعادتی به وجود آورد تا از آن بهره ببرند.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان افزود: ما مسلم می‌دانیم که روزی از دنیا می‌رویم، کسانی از مرگ می‌ترسند که توشه کافی برای آخرت ذخیره نکردند و ترس در وجودشان است، خدا برخی ایام را استثنائی قرار داده تا از عظمت آن بهره بگیریم.

رعایتی با اشاره به استثنائات خدا در زمان و مکان‌های مختلف بیان کرد: زمان و مکان بالقوه هیچ قدوسیتی ندارد اما اگر وابسته به امر خدایی شود آن وقت تقدس پیدا می‌کند، به عنوان مثال هر روز، روز خداست اما روز جمعه با روزهای دیگر فرق دارد اعیاد و مناسبت‌های مذهبی با دیگر ایام سال تفاوت دارد، شب‌های قدر عظمت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: آیات و روایات زیادی نسبت به عظمت ماه رمضان وجود دارد خواندن یک آیه از قرآن در این ماه پرفضیلت برابر ختم کتاب الهی است، در این ماه یک شب از 30 هزار شب بالاتر است این مهم نشان می‌دهد که حساسیتی در قرآن وجود دارد که باید آن را درک کنیم، در حقیقت شب قدر شب بیدار بودن است اما بیدار ماندن مهمتر است.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان گفت: نماز خواندن بهترین راه تشکر از خداست، در شب قدر سرنوشت انسان نوشته می‌شود ما اگر در زندگی خدامحور شویم از گناه و معصیت مصون خواهیم بود.

رعایتی بیان کرد: در تاریخ می‌بینیم که خیلی از افراد یاعلی گفتند اما در مقابل امام ایستادند گرچه انسان‌های بی‌دین هم نبودند پس فراموش نکنیم مسلمانی فقط به سر گرفتن قرآن نیست باید راه قرآن را برویم و از عدم معرفت به امام‌شناسی توبه کنیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار