رییس اداره حفاظت از محیط زیست بندرترکمن و گمیشان از تحویل یک بهله پرنده کم رمق و مصدوم به محیط زیست غرب گلستان خبر داد و از شهروندان خواست که در صورت مشاهده پرندگان آسیب دیده، موضوع را از طریق تلفن ۱۵۴۰ به این اداره اطلاع دهند.

در صورت مشاهده پرندگان آسیب دیده به اداره محیط زیست استان اطلاع دهید

به گزارش گلستان۲۴؛ علی بیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از شهروندان علاقه مند به محیط زیست و حیات وحش در بندرترکمن این دلیجه مصدوم را که از ناحیه دوبال دچار جراحت شده بود به محیطبانان تحویل داد.

به گفته وی این پرنده پس از ثبت داده‌های مورفولوژیکی، برای تیمار و مراقبت‌های درمانی به اداره کل محیط زیست گلستان منتقل شد.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست بندرترکمن و گمیشان بیان کرد: مناطق طبیعی و آبی بندرترکمن و گمیشان از کانون‌های زیست و زیستگاه پرندگان شکاری از جمله دلیجه است.

دلیجه‌ها که در زمره پرندگان حمایت شده به شمار می‌روند، بیشتر در مناطق باز، حاشیه تالاب‌ها و ارتفاعات و صخره‌های بلند زندگی می کنند.

حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان‌های ترکمن و گمیشان واقع در غرب و شمال غرب گلستان به دلیل برخورداری از زیستگاه‌های منحصر بفرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری، همه ساله از اوایل شهریور تا آذرماه میزبان این پرندگان با ارزش است.

به گفته مسئولان محیط زیست؛ ۱۱۴ گونه پرنده مهاجر در فصول مختلف بویژه زمستان در این منطقه حضور داشته و زاد و ولد می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار