خانعلی گفت: ۲۱ پایگاه سنجش از روز نخست تیرماه به مدت ۴۵ روز تست غربالگری سنجش از نوآموزان را انجام می‌دهند.

آغاز سنجش کلاس اولی ها از اول تیرماه

به گزارش گلستان۲۴؛ «عباس خانعلی» امروز(چهارشنبه ۲۲ خرداد)‌ در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از اول تیرماه غربالگری سنجش را آغاز خواهیم کرد و والدینی که از 18 خرداد برای ثبت نام‎دانش‎آموزان خود اقدام کردند در همان زمان می‎توانند از مدارس به منظور سنجش غربالگری فرزندان خود نوبت بگیرند.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی گلستانادامه داد: همه دانش‎آموزانی که در مهر سال 1398 به عنوان نوآموز  وارد مدارس می‎شوند به شکل الزامی باید تست غربالگری را انجام دهند.

 

خانعلی یادآور شد: موارد مختلف و بسیار مهمی را مورد غربالگری قرار می‎دهیم و بسیاری از این موارد نیز پیشگیری‎های زیادی بین فرزندان خانواده‎ها به وجود می‎آورد.

 

وی گفت: عواملی مثل شنوایی و تست گفتار، بینایی و تست دید رنگ، آمادگی تحصیلی و آزمون های هوشی و معاینه پزشکی به شکل کامل توسط همکاران بهداشتی، اندازه گیری توده بدنی، بهداشت دهان و دندان و مو و ... ثبت با تست غربالگری سنجش در پرونده الکترونیکی کودکان ثبت می‎شود.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی گلستان بیان کرد: ۲۱ پایگاه سنجش در سطح استان در نظر گرفته شده و برای افزایش رفاه همکاران سه مرکز امسال در شهرهای  فراغی، بندرگز و مزرعه کتول افزایش دادیم و از طریق مدارس آدرس این پایگاه‎ها به والدین داده می‎شود.

 

خانعلی افزود: تا 24 مرداد به مدت 45 روز این تست غربالگری سنجش را ادامه می‎دهیم و امکان تمدید این تاریخ بسیار کم است و درخواست داریم در زمان مقرر خانواده‎ها به پایگاه سنجش مراجعه کنند.

/شبستان

ارسال نظر

  • حسین
    0

    ممنون از اطلاع رسانیتون

آخرین اخبار