کارشناس امور خانواده در گفت وگو با گلستان24؛

بسیاری ازخانواده ها برخلاف نظر کارشناسان معتقدند که فرزند کمتر موجب بهتر شدن زندگی خواهد شد در صورتی که آمار های خلاف این موضوع را اثبات می کنند.

تعداد کم فرزندان موجب تربیت بهتر آنان نمی شود

به گزارش گلستان24؛درجامعه کنونی کشور رسم شده تا خانواده ها کمتر به فکر فرزند آوری باشندو این طور فکر می کنند که اگر فرزند کمتری داشته باشند می توانند آنها را بهتر تربیت کنند.

 بسیاری از والدین اعتقاد دارند که تعدد فرزندان منجر به تشدید رفتارهای رقابت جویانه میان آنان شده و حس صمیمیت و همکاری را در میان کودکان کاهش خواهد داد. به عقیده ی کارشناسان تربیتی، والدین می توانند با اصلاح رفتارهای ستیزه جویانه میان فرزندان به هدایت این رقابت ها در مسیر درست و سازنده کمک کنند؛ چرا که اگر رقابت از حد تناسب خارج نشود بلا اشکال است و منجر به افزایش حس اعتماد به نفس و رشد منطقی کودکان خواهد شد.

سیده زهرا حسینی جبلی کارشناس و مشاور آموزش و پرورش در همین خصوص به خبرنگار ما گفت:تربیت یک فرزند،سخت تر از تربیت چند فرزند است.

مدرس حوزه و دانشگاه ،با بیان اینکه معمولا پدر ها و مادرها برای تربیت فرزند اول وقت و حوصله بیشتری دارند اذعان کرد: اگر اولین فرزند را خوب تربیت کنند،بقیه فرزندان به کمک اولین فرزند تربیت می شوند.

وی در رابطه با نقش فرزند اول در تربیت فرزندان بعدی،اظهار کرد :معمولا فرزنداول نسبت به بقیه فرزندان احساس مسئولیت می کند.

حسینی ادامه داد:بچه ها زبانه های عشقی دارند وبچه کوچکتر زبان فرزند بزرگتر را بهتر می فهمد.در چند فرزندی مادر برای انجام امورات از فرزندان کمک می گیرد واین در شخصیت کودکان ومسئولیت پذیری انان نقش به سزایی دارد.

مشاور آموزش و پرورش، به بیشتر بودن آسیب های تک فرزندی نسبت به چند فرزندی اشاره کرد وافزود: تک فرزندی شرایط تربیت سخت ومنحصر به فردی می طلبد وبا توجه به شرایط سنی باید مدام همراه او بود.عموما  والدین مجبورند اکثر کارهای فرزندان را انجام  دهند.

انتهای پیام/م

 

ارسال نظر

آخرین اخبار