استاندار جدید گلستان در گفت‌وگو اختصاصی با خبرگزاری فارس گفت: دغدغه امروز مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مدیریت مناسب سیل است که با توجه به این مهم اولویت نخست بنده رسیدگی به مناطق سیل‎زده و حل مشکلات سیل‎زدگان استان است.

اولویت اول استاندار جدید استان گلستان حل مشکلات سیل زدگان است

به گزارش گلستان۲۴؛ هادی حق‎شناس در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، اظهار کرد: در نخستین فرصت نشستی با رسانه‎ها خواهم داشت و خط‎‎ ومشی‎های خود را بیان می‎کنم و آن چیزی که برای بنده مهم است منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی، استان گلستان و مردم منهای همه گرایش‎های سیاسی است.

* امروز حل مشکل معیشت فصل‎الخطاب است

وی با بیان اینکه امروز حل مشکل معیشت فصل‎الخطاب است، افزود: طبیعی است که همه ما گرایشات و دیدگاه‎های سیاسی داشته باشیم اما دغدغه امروز مقام معظم رهبری و دولت به‎ویژه رئیس جمهور مدیریت مناسب سیل است که با توجه به این مهم اولویت نخست بنده رسیدگی به مناطق سیل‎زده و حل مشکلات سیل‎زدگان استان است.

 استاندار گلستان ضمن قدردانی از «میرمحمد غراوی» سرپرست استانداری گلستان و سایر مسؤولان استانی در کمک‎رسانی و حل مشکلات سیل‎زدگان تصریح کرد: به طور قطع مسؤولان استان برای رفع مشکل سیل‎زدگان هر کاری را که در توان داشتند انجام دادند و در حال حاضر اولویت نخست بنده نیز مسأله سیل گلستان است.

حق‎شناس اضافه کرد: دولت در خصوص پرداخت بلاعوض و تسهیلات کم‎بهره برای واحدهای مسکونی سیل‎زده دو بخشنامه داشته است که این مهم یک مسأله است و مسأله دیگر بازسازی زیرساخت‎های برعهده دولت اعم از پل‎ها،راه‎ها، راه‎آهن، مدرسه، اماکن عمومی و امثال آن است که باید در اسرع وقت بازسازی شود تا با ترمیم و بازسازی آنها، تبعات و بلای ناشی از سیل از خاطرات مردم گلستان محو شد.

* خلیج گرگان به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار نشود

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی و بازرگانی از دیگر موضوعاتی است که در اولویت بنده قرار دارد، اذعان کرد: روز گذشته در دولت مطرح کردم که باید اقداماتی صورت بگیرد تا خلیج گرگان به سرنوشت دریاچه ارومیه و تالاب انزلی تبدیل نشود، همچنین لایروبی کانال «خزینی» و «چاپاقلی» را در دولت مطرح کردم تا از اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی و دولت در این راستا استفاده کنیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه به طور قطع مسأله گردشگری با رعایت الزامات زیست‎محیطی در اولویت ما خواهد بود، بیان کرد: قانون اساسی به صراحت به این مسأله تأکید کرده که محیط زیست متعلق به همه نسل‎ها است.

حق‎شناس با بیان اینکه بخش کشاورزی در استان گلستان از ظرفیت بی‎بدیلی برخوردار است، یادآور شد: متأسفانه ممنوعیت صنعت در استان‎های شمالی در سال‎های نخست انقلاب اسلامی، موجب کمرنگ‎شدن صنعت از جمله صنایع تبدیلی کشاورزی در استان گلستان شده است.

* موفقیت و تحقق برنامه‎هایم منوط به همراهی افکار عمومی گلستان است

وی با بیان اینکه موفقیت و تحقق برنامه‎ها و اولویت‎های بنده منوط به همراهی افکار عمومی استان گلستان است، بیان کرد: هر چه قدر همراهی بیشتر باشد همه اعم از مردم استان گلستان و اقتصاد ملی سود می‎کنند و اگر همراهی نباشد زمان دوران مسؤولیتی بنده نیز همانند استانداران سابق به اتمام می‎رسد.

استاندار گلستان، زمان را مهم‎ترین عنصر در پیشرفت یک کشور دانست و گفت: معمولاً منابع، کار و زمین را در اقتصاد اثرگذار می‎دانیم اما مهم‎تر از این شاخصه‎ها، زمان است و این مهم به معنای آن است که به‎جا، به‎موقع و به‎درستی تصمیم گرفته شود و اگر این شاخصه در دستور کار قرار نگیرد بهترین منابع هم به ظرفیت‎های بالفعل تبدیل نخواهد نشد.

* با رسانه‎هایی که دلسوز نظام و استان باشند همراهی خواهم داشت

حق‎شناس با بیان اینکه با رسانه‎هایی که در چارچوب منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور فعالیت کنند همراهی خواهم داشت، خاطرنشان کرد: بنده با رسانه‎ها تعامل دارم اما به طور قطع با رسانه‎هایی که با حاشیه‎سازی بر ضرر منافع نظام و کشور گام برمی‎دارند، رفتار متفاوتی خواهم داشت.

وی در پایان تأکید کرد: به جز رسانه‎هایی که بر خلاف منافع و چارچوب‎های نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی‎دارند با سایر رسانه‎ها اعم از مجازی، مکتوب و ... که دلسوز نظام، کشور و استان هستند همراهی خواهم داشت و از آنها انتظار دارم به ما کمک کنند تا این باری که بر دوش ما گذاشته شده را به سلامت به مقصد برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از گذشت بیش از سه ماه از عزل «مناف هاشمی» استاندار سابق گلستان که به واسطه عدم حضورش در زمان بحران سیل در استان گلستان توسط معاون اول رئیس جمهور، روز گذشته در جلسه هیأت دولت که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، «هادی حق‌شناس» به عنوان استاندار گلستان انتخاب شد.

حق‌شناس تا پیش از این معاون سازمان بنادر و کشتیرانی کشور و نماینده سابق مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی بوده است.

از بعد ماجرای سیل  تا دو روز گذشته استانداری گلستان با سرپرستی «میرمحمد غراوی» اداره می‌شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار