معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از آغاز طرح نظارت بر کشتارگاه‌های طیور استان خبرداد و گفت: ورود و کشتار مرغ زنده بدون فاکتور در کشتارگاه‌ها ممنوع است و این واحدها باید قیمت تمام شده را رعایت کنند.

کشتارگاه‌های گلستان زیر ذره‌بین بازرسان؛ کشتار مرغ بدون فاکتور خرید ممنوع شد

به گزارش گلستان۲۴؛ علی‌اصغر اصغری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طرح نظارت بر کشتارگاه‌های طیور استان از بیستم خردادماه آغاز شده و تا 20 تیر ادامه خواهد داشت. این طرح با مشارکت دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، انجمن صنفی کشتارگاه‌های طیور و بازرسان سازمان صنعت استان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان مقیم در شهرها با استقرار در کشتارگاه‌های طیور بر کلیه ضوابط و دستورالعمل‌های صادره نظارت دارند و با نظارت بر فرآیند ورود و خروج دام زنده و کشتار، از ورود هرگونه مرغ زنده بدون فاکتور خرید و گواهی کشتار به کشتارگاه‌ها ممانعت به عمل می‌آورند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: این طرح با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و با تاکید بر مواردی از قبیل درج قیمت مصرف کننده بر روی بسته بندی‌ها، الزام صدور فاکتور توسط کشتارگاه‌ها و رعایت قیمت تمام شده در حال اجرا است.

وی گفت: کلیه کشتارگاه‌های طیور ملزم به رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی و همکاری لازم با بازرسان این سازمان هستند و در صورت مشاهده هرگونه عدم همکاری و عدم رعایت قوانین برابر مقررات با واحد خاطی برخورد خواهد شد.

اصغری همچنین با اشاره به اهمیت اجرای این طرح بر اعمال نظارت‌های لازم بر این مراکز توسط بازرسان این سازمان تاکید کرد و رعایت استانداردهای لازم و قیمت‌های مصوب کارگروه تنظیم بازار را برای کشتارگاه‌ها الزامی دانست.

وی تأکید کرد: عدم همکاری با بازرسان، گزارش اطلاعات نادرست، عدم درج قیمت مصرف کننده، عدم صدور فاکتور به مشتریان و اخذ هرگونه مبالغ اضافی تحت هر عنوان توسط این مراکز تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده ضمن تشکیل پرونده با متخلفان برابر قانون رفتار خواهد شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار