رئیس کل دادگستری گلستان از برخی از مدیران که درباره پیشگیری از وقوع جرم اقدامی نمی کنند انتقاد کرد.

هشدار رییس کل دادگستری استان
به گزارش گلستان۲۴؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان نایب رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان است، اما از زمان تصدی این پست حتی یک جلسه را هم حضور نداشته اند که این نشان از بی توجهی به پیشگیری از وقوع جرم است.

وی با بیان این که وظیفه دستگاه قضایی بر اساس قانون، نظارت است افزود: برخی از مدیران اجرایی به وظیفه خود به ویژه در مقوله پیشگیری درست عمل نمی‌کنند و دستگاه قضایی مجبور به تصدی گری و پیش قدم شدن است در حالیکه وظیفه ما مطالبه گری است.

هاشمیان گفت: وقتی برخی از مسئولان رده بالای دستگاه‌های اجرایی به این مقوله کم توجهند، شاهد خسارت‌های زیاد در حوادث و بلایای طبیعی مانند سیلاب اخیر گلستان هستیم.

وی گفت: دادستان ها، مدیرانی را که در زمینه پیشگیری از وقوع جرم، بی توجهند و اقدامی نمی‌کنند به میز محاکمه بکشانند.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود به ادامه آتش زدن کاه و کلش محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: آتش زدن بقایای گیاهی علیرغم هشدار‌هایی که داشتیم همچنان در استان ادامه دارد و این نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی متولی، آنچنان که باید بر امر پیشگیری اهتمام ندارند.

هادی هاشمیان افزود: بارندگی‌ها علفزار‌ها و بوته زار‌ها را مملو از گیاهان کرده اند که اگر آتش بقایای محصولات کشاورزی به جنگل‌ها و مراتع سرایت کند، کنترل آتش مشکل خواهد بود.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار