رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه گلستان در پیشگیری از وقوع جرم جزو استان های برتر کشور است، گفت: اگر اعضای شوراهای اسلامی به ما کمک کنند کارنامه موفق ‎تری خواهیم داشت.

گلستان جزو استان های برتر کشور در پیشگیری از وقوع جرم است

به گزارش گلستان 24 ؛ هادی هاشمیان عصر یکشنبه در نشست صمیمی با منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان گلستان اظهار کرد: سالانه ۴۰۰ هزار پرونده وارد محاکم قضایی استان گلستان می‎شود این وضعیت را در شأن مردم استان نیست.

وی افزود: بیش از نیمی از جمعیت استان گلستان درگیر پرونده‎های قضایی هستند لذا باید همه کمک کنند تا پیشگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده در استان اهمیت داده شود.

رئیس کل دادگستری گلستان یادآور شد: اگر سوء استفاده از موقعیت‎هایی که در شوراهای اسلامی وجود دارد، صورت بگیرد و در تصمیمات آن ها جرم‎ انگاری شده باشد، دستگاه قضایی تکلیف رسیدگی دارد و در قبال اقدامات مجرمانه هیچ مصونیتی برای آن ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای رفع اختلاف افراد و حکمیت میان آن ها یکی از وظایف شوراهای اسلامی است، خواستار همکاری اعضای شوراهای اسلامی با دستگاه‎های امنیتی و قضایی شد.

هادی هاشمیان دادگستری گلستان

هاشمیان تاکید کرد: به هر میزان تنش در جامعه ‎ای کمتر باشد مسلما پیروزی و موفقیت آن جامعه بیشتر خواهد شد و هر جایی که اختلاف باشد آن جامعه به سمت شکست پیش می ‎رود.

وی اختلاف نظر داشتن را موضوعی طبیعی دانست و گفت: اختلاف‎ نظرها باید با استدلال منطقی به سمت تصمیم درست به نفع مردم پیش برود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان بیان کرد: جایگاه شورا نباید به امورات ساده، روزمره و معمولی بگذرد شورای دوره پنجم باید بسیار مترقی، علمی و پرتلاش باشد و جهادی و انقلابی عمل کند.

هاشمیان متذکر شد: کاری که انجام می ‎دهید خروجی آن کاهش اختلافات در بین خودمان و جامعه باشد متاسفانه برخی از جرایم از جمله جرایم خشن، ضرب و جرح عمدی، تهدید، توهین و طلاق در استان گلستان رتبه ‎های بالایی دارد که با تلاش‎های انجام شده این روند به سمت بهبود پیش می‎رود.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان در پیشگیری از وقوع جرم رتبه‎های اول تا سوم را دارد، گفت: اگر اعضای شوراهای اسلامی به ما کمک کنند در این زمینه کارنامه موفق ‎تری خواهیم داشت.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار