برگزاری سومین جشنواره هلی (آلوچه) در نوکنده، اختصاص ۲۱۹ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی مدارس سیل زده و برگزاری اولین آیین سنتی گل غلتان گرگان، از جمله اخبار کوتاه روز شنبه گلستان است.

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛ سومین جشنواره هلی (آلوچه) با حضور فرماندار و مسوولین اجرایی بندرگز و جمع زیادی از مردم نوکنده برگزار شد.
اجرای موسیقی محلی و نمایش، پخت آش و برگزاری مسابقات ورزشی و بومی محلی از برنامه های ویژه این جشنواره بود.
**
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۷۴ فقره مجوز صنایع دستی در استان صادر شد.
**
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: ۲۱۹ میلیارد ریال از اعتبارت ملی و صندوق ذخیره ارزی برای بازسازی مدارس سیل زده این استان اختصاص یافت.
با این اعتبارات در هر یک از شهرستان های گنبدکاووس، گمیشان، آق قلا و بندرترکمن مدارسی احداث می شود که سهم گنبدکاووس چهار پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال است.
**
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان از انتقال یک کوهنورد مصدوم و بیهوش شده در ارتفاعات جهان نما شهرستان کردکوی، با بالگرد به مرکز درمانی خبر داد.
این فرد به علت وارد آمدن فشار ناشی از شرایط جوی در ارتفاعات جهان نما، مصدوم و بیهوش شده بود.
**
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گرگان گفت: اولین آیین سنتی گل غلتان همزمان با برگزاری جشنواره گل محمدی ساعت ۱۷ امروز شنبه در گل پارک شهر گرگان برگزار می شود.
**
امیر صدیقی بازیکن فصل گذشته تیم بسکتبال شهرداری گرگان به اردوی تیم ملی این رشته دعوت شد.
این اردو از امروز در تهران برگزار می شود. تیم ملی خود را برای حضور در رقابت های جام جهانی بسکتبال آماده می کند.
ایرنا در این رقابت ها با اسپانیا، پورتوریکو و تونس همگروه است.
**
امیرشیر توماج فرماندار آق قلا از تایید نهایی یکهزار و ۹۹ واحد مسکونی روستایی مناطق سیل زده این شهرستان برای پرداخت تسهیلات و احداث بنا خبر داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار