مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: جشنواره موسیقی محلی به مدت ۳ روز در علی‌آبادکتول برگزار می‌شود.

جشنواره موسیقی محلی در استان گلستان

به گزارش گلستان24، ابراهیم کریمی اظهار داشت: جشنواره موسیقی محلی، اول تا سوم دی ماه امسال به مدت 3 روز در پارک شهر علی‌آبادکتول، برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی برای اجرای جشنواره های بومی و محلی شهرستانی و با هدف برگزاری متمرکز جشنواره‌های استانی، تقویم زمان‌بندی اجرای این جشنواره‌ها امسال بسته شده و در این راستا جشنواره بومی، محلی شهرستانی درعلی آباد کتول به اجرا درخواهد آمد.

جشنواره موسیقی محلی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: این جشنواره‌ها که در راستای جذب گردشگر و ترویج و تبلیغ جذابیت‌های استان گلستان برنامه‌ریزی شده‌اند، با همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، ورزش وجوانان، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی گلستان برگزار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی گلستان به عنوان دبیرخانه این جشنواره‌ها فعالیت می‌کند، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جشنواره‌هایی در استان برگزار می‌شود.

کریمی به برگزاری جشنواره مرکبات دی ماه امسال در بندرگز، جشنواره صنایع دستی بهمن ماه در آق قلا و جشنواره بازی‌های بومی و محلی اسفند ماه امسال در کردکوی اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ، برنامه‌های جانبی جشنواره موسیقی محلی علی آبادکتول را دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول، اجرای بازی‌های بومی محلی علی آباد کتول، اجرای موسیقی‌های سنتی شهرستان علی آباد در 9 گروه شامل 6 گروه کتولی، یک گروه سیستانی، یک گروه ترکمن ویک گروه خراسانی از برنامه‌هایی است که در این جشنواره به اجرا در می‌آیند.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای جشنواره‌های بومی ومحلی ضمن رونق بخشیدن به توانمندی‌های شهرستانی و ترویج واشاعه توانمندی های بومی ومحلی، گام‌های ارزنده ای در راستای جذب گردشگر داخلی و خارجی برداشته شده و رونق بیش از پیش استان حاصل شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار