عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان گفت: انتظار داریم واگذاری ها در سایت پرورش میگو گمیشان سریع‌ تر انجام شود تا هر چه زودتر شاهد افزایش اشتغال زایی و درآمد ارزی برای کشور باشیم.

واگذاری در سایت پرورش میگو گمیشان سریع‌تر انجام شود

به گزارش گلستان۲۴؛هوشنگ آخوندی در گفت وگو با ایسنا-منطقه گلستان اظهار کرد: تاکنون در چهار فاز مجموعا 4 هزار هکتار از اراضی لم یزرع شمال گمیشان برای پرورش میگو واگذار شده و تا پایان امسال سطح فعال به 800 تا 1000 هکتار می رسد.

وی با بیان اینکه مابقی سطح واگذار شده در حال احداث است، افزود: 6 هزار هکتار دیگر نیز مصوب شده است که مردم تقاضای واگذاری آن را دارند. 

آخوندی بیان کرد: فراهم کردن زیرساخت ها توسط دولت با توجه به هزینه های آن و وضعیت اقتصادی کشور، زمان بر است و از افزایش تولید 20 هزار تن میگو عقب می مانیم.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان پیشنهاد کرد که برای سرعت بخشیدن به ایجاد زیرساخت ها، دولت نیز در این واگذاری ها سهیم شود و در حداقل 3 هزار هکتار مشارکت داشته باشد و یا بخشی از واگذاری به واحدهای بزرگ انجام شود تا در ایجاد زیرساخت مشارکت داشته باشند.  

وی به اشتغال بخش میگو اشاره کرد و گفت: هر 10 تن تولید میگو یک اشتغال مستقیم و دو اشتغال غیر مستقیم را به دنبال دارد.

آخوندی با بیان اینکه سال گذشته حدود 2600 تن میگو در مزارع پرورش میگو گمیشان تولید شد، تصریح کرد: 80 درصد این میزان صادر شده است. کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس و چین از مشتریان میگوی گلستان هستند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد:‌ میگو استان سالم است و منطقه پرورش آن عاری از آلودگی است، به همین دلیل تقاضا برای آن زیاد است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار