معاون ‌‌اداره‌کل شیلات استان گلستان گفت: تولید میگو در استان گلستان در سال گذشته ۱۶۹۰ تن بود که امسال براساس بچه میگو ذخیره شده پیش‌بینی ۲ هزار و ۵۰۰ تن را کرده‌ایم که بیش از ۶۰ درصد افزایش تولید را نسبت به سال قبل داریم.

تولید میگو در استان گلستان ۶۰ درصد افزایش یافت

به گزارش گلستان 24 ؛

محمود سقلی ظهر امروز در مراسم آغاز برداشت میگو در گلستان با حضور مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران اظهار داشت: عملیات رهاسازی بچه میگو در اردیبهشت ماه سال‌جاری آغاز و 830 هکتار را با ذخیره‌سازی 2 میلیون قطعه بچه میگو زیر کشت بردیم.

وی تصریح کرد: بالای 60 تا 70 درصد میگوهایی که امروز صید آن آغاز شده به وزن صادراتی رسیده‌اند و با توجه به 6 واحد عمل‌آوری در سطح استان می‌توانیم عمل‌آوری 2500 تن را براساس برنامه انجام دهیم.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گلستان افزود: مانند سال‌های گذشته 80 تا 85 درصد بسته‌بندی واحدهای عمل آوری ما به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی و کشور چین صادر شده است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم توسعه 4 هزار هکتاری در مجتمع پرورش میگو گمیشان ادامه پیدا کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در عرصه فعال پرورش میگو گمیشان 1200 نفر که بیشتر از نیروهای بومی منطقه هستند در بخش‌های پرورش، صید، عمل‌آوری و بسته‌بندی میگو مشغول به فعالیت‌اند.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: تولید استان گلستان در سال گذشته 1690 تن که در سال جاری براساس بچه میگو ذخیره شده پیش‌بینی 2 هزار و 500 تن را کرده‌ایم که بیش از 60 درصد افزایش تولید را نسبت به سال قبل داشتیم.

به گفته سقلی، پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار مرزعه پرورش میگوی در گلستان 3.5 تن میگو برداشت شود.

انتهای پیام/ تسنیم

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار