به همت سراج مرکز گلستان برگزار شد؛

اولین دورهمی فعالین نرم افزار و بازی استان گلستان به همت مرکز استانی سراج در گلستان برگزار شد.

دورهمی فعالین اپلیکیشن و بازی/تصاویر

به گزارش گلستان۲۴؛ چندی است که  نرم افزارهای موبایلی چه در زمینه بازی ها و چه  نرم افزارهای کاربردی بازار داغی پیدا کرده است و موبایل ها با سیستم عامل اندروید از نظر استفاده کاربر جایگزین لپ تاب ها و کامپیوترهای خانگی شده است.

ضرورت و اهمیت تقویت و حمایت این مسئله با توجه به نیاز مخاطب و تاکید بر  تولید اپ های داخلی شاید یکی از فعالیت هایی باشد که توسط دستگاههای اجرایی مغفول مانده است و نگاه و برنامه ی ویژه ای در این حوزه از سوی آنها وجود ندارد.

در گلستان ظرفیت ها و استعدادهای مناسبی در حوزه تولید نرم افزارهای موبایلی وجود دارد که اگر حمایت و تقویت شوند، می توانند خروجی های خوبی تحویل دهند، منتها لازمه آن حمایت و پشتیبانی از این ظرفیت ها به نحو مطلوب است. چندسالی است مرکز استانی سراج با برگزاری دوره های آموزشی، دورهمی های اندرویدی و معرفی نیروهای تولید کننده اپ در این عرصه قدم نهاده و از خروجی های آن می توان به تولید با کیفیت اولین نرم افزار شهدای مدافع حرم گلستان، فینگیلی ها(تربیت کودک) و محراب(اهمیت نماز)‌ اشاره کرد.

DSC_0013

 اولین دورهمی سال ۹۸ است که در آن برخی از تولیدکنندگان نرم افزارهای موبایلی و بازی گلستان حضور داشتند با موضوع برگزاری دوره آموزشی طرح شتاب و معرفی تولیدات جدید فعالین حوزه اپ برگزار شد. در این جلسه فعالین اپ به بیان تجربه های خود و موانع موجود در مسیر تولید اپ پرداختند و بر اهمیت برگزاری این دورهمی ها در سال جدید تاکید کردند.

DSC_0019

همچنین این دورهمی با هدف ارتباط و هم اندیشی بیشتر فعالین این حوزه و انتقال تجربیات پایه گذاری شده و ماهانه برگزار خواهد شد.

گفتنی است سازمان فضای مجازی سراج دوره تربیت مربی فعالین اپ و بازی برنامه ریزی شده و در مردادماه ۹۸ برگزار می کند.

پایان/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار