استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: ضروری است نسبت به تعمیر دریچه‎های سد وشمگیر طی دو ماه آینده اقدام شود البته افزایش ارتفاع تاج و افزایش ظرفیت مخزن سد وشمگیر نیز مسأله دیگری است که پس از تعمیر دریچه‎ها باید در دستور کار قرار گیرد.

پس از تعمیر دریچه‎های سد وشمگیر، افزایش ظرفیت مخزن آن باید در دستور کار قرار گیرد

به گزارش گلستان۲۴؛ هادی حق‎شناس عصر امروز در جمع مدیران ادارات گمیشان اظهار کرد: شهرستان گمیشان در عین محرومیت، گرفتار سیل شده است که هر چه زودتر باید محرومیت آن به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: 800 واحد مسکونی قرار است احداث شود و در حال حاضر پنج درصد پروانه صادر شده که ضروری است شهرداری‎های دو شهر و دهیاران و بخشداران مردم را ترغیب کنند تا صدور 95 درصد باقی مانده پروانه ساختمانی حداکثر تا هفته آینده انجام شود.

استاندار  گلستان بیان کرد: منازل مسکونی که بر اثر سیلاب دچار آبگرفتگی شدند مقاومت خود را از دست دادند که باید برای بازسازی و بهسازی آنها در اسرع وقت اقدام شود چراکه در صورت وقوع مجدد سیل و یا زلزله در استان هزینه‎هایی که بر جای می‎ماند بیش از احداث منازل مسکونی سیل‎زده است.

*اشتغال پایدار و آبادانی گمیشان با توسعه مزارع پرورش میگو

حق‎شناس با بیان اینکه هر زمینی که از دستگاه‎های دولتی در شهر وجود دارد و نیاز است که به مردم سیل‎زده واگذار شود باید انجام شود چراکه هیچ کسی ذی‎صلاح‎تر از سیل‎زدگان برای واگذاری نیست، گفت: بانک تجارت و ملت در مناطق سیل‎زده حضور یابند تا دیگر نیاز نباشد که مردم سیل‎زده بروکراسی اداری و طی مسافت را برای تشکیل پرونده و انعقاد قراردادها طی کنند.

وی تأکید کرد: مردم سیل‎زده گلستان تصور می‎کنند اگر دریچه‎های سد باز می‎شد شاید بخشی از مشکلات و خسارات سیل کمتر می‎شد که لازم است مسؤولان مربوطه نسبت به تعمیر دریچه‎های سد وشمگیر طی دو ماه اقدام کنند البته افزایش ارتفاع تاج و افزایش ظرفیت مخزن سد وشمگیر نیز مسأله دیگری است که پس از تعمیر دریچه‎ها باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار  گلستان پرورش میگو را جزو پروژه‎های بزرگ و ملی برشمرد و یادآور شد: 4 هزار هکتار پرورش میگو در حال حاضر در گمیشان انجام می‎شود و قرار است 6 هزار هکتار نیز به آن افزوده شود و در صورتی که این پروژه به صورت 100 درصد به اتمام برسد و در سال 1404 از ظرفیت کامل آن استفاده شود علاوه‎بر تأمین اشتغال پایدار، عمران و آبادانی شهرستان گمیشان را هم تضمین خواهد کرد.

حق‎شناس اضافه کرد: پرورش میگو علاوه‎بر آنکه توسعه گردشگری و اشتغال را برای گمیشان به ارمغان می‎آورد در تأمین امنیت غذایی کشور نیز مؤثر خواهد بود، همانطور که روزانه  500 تن مرغ تهران از مرغداری‎های استان گلستان تأمین می‎شود با توسعه پرورش میگو بخش عمده آبزیان و گوشت سفید کشور نیز وابسته به شهرستان گمیشان خواهد شد ضمن آنکه می‎توان آن را به سایر کشورها نیز صادر کرد.

وی به فقدان بیمارستان در گمیشان اشاره و خاطرنشان کرد: بیمارستان 68 تختخوابی که در فاز دوم به 95 تختخواب افزایش می‎یابد را پیگیری خواهیم کرد و تلاش می‎کنیم در سالجاری کلنگ‎زنی شود.

*280 هزار هکتار از اراضی گمیشان نیاز به زهکشی دارد

استاندار  گلستان با بیان اینکه 280 هزار هکتار مزارع در استان گلستان وجود دارد که نیاز به زهکشی دارد که حدود 30 هزار هکتار آن اخیراً کلنگ‎زنی شده است، بیان کرد: زهکشی از دغدغه‎های مقام معظم رهبری است و امیدواریم از محل صندوق توسعه ملی اعتباری برای این مهم اختصاص یابد تا تمامی مزارع استان گلستان زهکشی شود.

حق‎شناس به لزوم توسعه و به‎کارگیری پوشش گیاهی در برخی شهرهای گلستان تأکید کرد و یادآور شد: به طور قطع هیچ محدودیت بودجه‎ای برای کاشت درخت وجود ندارد و ما درصدد هستیم طرح فضای سبز در قالب کاشت درخت در کل شهرهای استان گلستان با اولویت شهرهای سیل‎زده اجرایی شود.

وی از کمک 900 میلیون تومانی به شهرداری گمیش‎تپه و 400 میلیون تومانی به شهرداری سیمین‎شهر خبر داد و افزود: امیدوارم این اعتبار  در بخش عمرانی هزینه شود و صرف حقوق کارکنان و اعتبارات جاری نشود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار